وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز یکشنبه، 14 آذر 1400؛ روز بخیر ;)
مواد غذایی پرخاصیت
غذاهای پرخاصیت

۹ تا از بهترین غذاهایی که نمی خورید!: چرا باید در رژیم سالم روزانه باشند

در این مطلب، که از WebMD.com ترجمه شده، درباره ۹ تا خوردنی های پرخاصیت که باید در رژیم غذایی سالم روزانه قرار بگیرند اما متاسفانه ما کمتر از این مواد غذایی پرخاصیت استفاده می کنیم، اطلاعاتی ارائه شده است. با ما همراه باشید.

ماهی قزل آلا، انواع توت ها، کلم بروکلی، بادام و کاله از جمله بهترین های دنیای رژیم غذایی هستند. اما این غذاها تنها منابع تغذیه ای موجود نیستند. 🙂

بسیاری از غذاهای دیگر که شناخته شده و مشهور نیستند نیز باید مقداری در سبد غذایی شما قرار بگیرد. از گل کلم و ساردین تا کفیر و عدس. ادامه این مطلب را مطالعه کنید تا با این «بهترین غذاهایی که نمی خورید» آشنا شوید!

مواد غذایی پرخاصیت
درباره ۹ قلم از مواد غذایی پرخاصیت

۹ قلم بهترین غذاهایی که نمی خورید! (۹ تا از مواد غذایی پرخاصیت)

۱) خوردنی های پرخاصیت: گل کلم

کلم بروکلی نسبت به این گروه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، اما پسر عموی کم رنگ آن بدون گل و گیاه است. گل کلم مانند سایر سبزیجات چیلیایی، منبع خوبی از ویتامین C و فیبر است. مطابق آزمایش های اولیه آزمایشگاهی که در حیوانات انجام می شود، مانند کلم بروکلی، یک ماده شیمیایی گیاهی طبیعی به نام سولفورافان نیز دارد که می تواند بدن را در برابر سرطان حفظ کند. بسیاری موارد دیگر نیز بر روی خطر ابتلا به سرطان در شما تأثیر می گذارد، اما رژیم غذایی یکی از ساده ترین موارد کنترل این بیماری است.

۲) ساردین

این ماهی های کوچک ارزش غذایی زیادی دارند. ساردین ها منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ برای شما هستند و در غذاهای معدودی به این اندازه ویتامین B-12 وجود دارد. آنها همچنین سرشار از ویتامین D، کمک کننده کلسیم در تقویت استخوان هستند.

همچنین بخوانید: اهمیت ویتامین D

همچنین بخوانید: چگونه از نور آفتاب ویتامین دی (vitamin D) بگیریم؟

۳) مواد غذایی پرخاصیت: تمپه

شما در مورد توفو اطلاعاتی دارید، اما آیا تا الان تمپه را امتحان کرده اید؟ تمپه نیز از سویا ساخته شده است، همچنین دارای مواد مغذی – مانند پروتئین، پتاسیم و کلسیم است.

همچنین بخوانید: اهمیت پروتئین ها در بدن: نقش پروتئین ها در بدن چیست؟

۴) چغندر

این سبزیجات ریشه ای با رنگ روشن، از خارج سفت به نظر می رسند. اما بعد از پخت آنها نرمتر و شیرین تر می شوند. چغندر سرشار از آنتی اکسیدان ها است که ممکن است به محافظت در برابر سرطان و سایر بیماری های مزمن کمک کند. به علاوه، آب آن ها که سرشار از نیترات است، باعث کاهش فشار خون و افزایش جریان خون به مغز می شود. اگر یک ورزشکار هستید، خوردن چغندر حتی می تواند به بهبود عملکرد شما کمک کند.


برای مطالعه ادامه این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

برای دادن امتیاز به این مقاله کلیک کنید!
[رتبه: ۰ ؛ تعداد آرا: ۰ ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *