وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز پنجشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۰؛ روز بخیر ;)
گرفتگی عضلات ساق پا
کرامپ عضلات ساق پا

کرامپ عضلانی: ۴ درمان موثر برای گرفتگی عضلات ساق پا

در این مقاله، که از thinkhealthier.com ترجمه شده است، درباره گرفتگی عضلات ساق پا توضیحاتی ارائه شده و ۴ راهکار برای درمان کرامپ عضلات ساق پا (اسپاسم عضلات ساق پا) بیان شده است. با ما همراه باشید.

این اتفاق می تواند شما را در میانه مسیر متوقف کند. یا اینکه از یک خواب عمیق بیدارتان کند. این همان درد ناگهانی و شدید، قفل شدن عضلات و فشار زیاد برای فریاد کشیدن در اثر درد است. این یک گرفتگی عضلات پا است.

کرامپ عضلانی می تواند در هر زمانی و به دلایل فراوانی رخ دهد. و برای اکثر مردم، تنها فکری که این ماجرا را همراهی می کند این است که «کِی تمام می شود؟»

گرفتگی عضلات ساق پا
کرامپ عضلانی و گرفتگی عضلات ساق پا

گرفتگی عضلات پا یک اسپاسم (انقباض غیر ارادی) است که بیشتر بر عضلات پشت ساق پا تأثیر می گذارد، اما همچنین می تواند بر روی عضلات ران یا پا نیز تأثیرگذار باشد. این گرفتگی ها (کرامپ ها) می توانند بین ۱۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه طول بکشند.

بسیاری از اوقات، این گرفتگی ها در وسط شب رخ می دهد، خواب شما را قطع می کند و به شما یک حالت دردکشیده و سردرگم می دهد. علاوه بر این، گرفتگی پا همچنین می تواند در ساعات روز هنگام انجام ورزش هایی مانند دویدن یا دوچرخه سواری – و یا بدون هیچ دلیل مشخصی – رخ دهد.

علت گرفتگی عضلات ساق پا

اغلب دشوار است که بفهمید چه عواملی موجب گرفتگی عضلات می شود. اما برخی از دلایل مشخص آن شامل دهیدراسیون (کمبود آب بدنورزش شدید، نشستن در یک حالت ناخوشایند برای مدت طولانی یا ترومای عضلات است. علاوه بر این، برخی از داروها می توانند باعث گرفتگی ساق پا شوند؛ از جمله استروئیدهای خاص ، ادرارآورها (دیورتیک ها) یا داروهای کنترل تولد.

همچنین بخوانید: آیا چیزی به نام ورزش بیش از حد وجود دارد؟

هوای سرد ممکن است در برخی مواقع به افزایش احتمال گرفتگی ساق پا مشارکت کند.

این احتمالات اضافی را به عنوان دلایلی برای گرفتگی عضلات ساق پای خود در نظر بگیرید و در صورت نیاز به دریافت راهنمایی برای مدیریت علائم خود، به دنبال مراقبت پزشکی باشید:

کمبود مواد معدنی

بسیاری از افراد از نیاز بدن به مواد معدنی و مواد مغذی خاص برای حفظ عملکرد و سلامتی بهینه آگاهی ندارند. اگر رژیم شما فاقد مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم یا پتاسیم باشد، ممکن است مستعد گرفتگی عضلات ساق پا باشید. در نظر داشته باشید که این مواد معدنی را از طریق انتخاب مواد غذایی یا مصرف مکمل ها (به میزان مناسب) به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

کوتاهی در تامین خون

همچنین به عنوان تصلب شرایین (آترواسکلروزیس) اندام ها نیز شناخته می شود، باریک شدن شریان هایی است که خون را وارد پاها می کنند، که این اتفاق می تواند باعث گرفتگی (کرامپ عضلانی) شود.

این اتفاق ممکن است در نتیجه ورزش باشد و اغلب پس از پایان جلسه ورزشی و خنک شدن از بین می رود.

همچنین بخوانید: درد عضلات بعد از ورزش: چرا بعد از ورزش احساس درد می کنم؟

تنگی نخاعی در ناحیه ی کمری

تنگی نخاعی در ناحیه ی کمری می تواند منجر به کرامپ عضلات ساق پا شود. این ممکن است باعث درد هنگام راه رفتن برای مدت طولانی شود. بعضی اوقات می توانید با قدم زدن در حالت خمیده از این نوع درد گرفتگی خودداری کنید، انگار که یک چرخ دستی در مقابل خود گرفته اید.


چهار درمان موثر برای گرفتگی عضلات ساق پا

برای درمان کرامپ عضلات ساق پا، همیشه ابتدا باید در مورد پیشگیری از آن فکر کنید. با مراقبت مناسب، ممکن است بتوانید کرامپ عضلات ساق پا را شکست دهید، و در کل از تجربه آن دور باشید.

به این چهار راه حل مؤثر برای متوقف کردن گرفتگی در روند آن توجه کنید. علاوه بر متوقف کردن این درد های مزاحم، در صورت رخ دادن گرفتگی عضلات ساق پا، درمان های زیر تسکین در محل را نیز انجام می دهند. برای راهنمایی بیشتر و در صورت لزوم حتما با پزشک خود مشورت کنید.


برای مطالعه ادامه این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

درباره‌ی فارسی مد

مطالب ارسال شده توسط این نویسنده، ترجمه شده از وبسایت های سلامت و پزشکی غیر فارسی زبان می باشد.

همچنین ببینید

علائم نقرس (نشانه های نقرس)

درباره علائم نقرس: درد، ورم دست و زانو و پا و مفاصل و…

در این مطلب، که از WebMD.com ترجمه شده، به اختصار درباره علائم بیماری نقرس (Gout) اطلاعاتی ارائه شده است. با ما همراه باشید تا درباره نشانه های بیماری نقرس بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *