وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز دوشنبه، 15 آذر 1400؛ روز بخیر ;)
فواید مصرف آب
کمبود آب و فواید مصرف آب

۷ تا از فواید مصرف آب برای بدن: آیا شما به اندازه کافی آب می نوشید؟

اگر آب بدن کم شود (دهیدراتاسیون یا کمبود آب بدن)، بدن و مغز شما پریشان می شوند. در این مقاله که از WebMD.com ترجمه شده، ببینید که چگونه نوشیدن آب می تواند به تقویت انرژی شما کمک کند و فواید دیگری را به شما ارائه دهد (فواید مصرف آب برای بدن). با ما همراه باشید.

کمبود آب بدن و فواید مصرف آب
۷ تا از فواید مصرف آب برای بدن

فواید نوشیدن آب برای بدن

۱- با آب لاغرتر باقی بمانید

سعی در کاهش وزن دارید؟ آب باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود و به شما کمک می کند احساس سیری کنید.

همچنین بخوانید: افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) با ورزش

نوشیدنی های پر کالری را با آب جایگزین کنید، و پیش از وعده غذایی یک لیوان بنوشید تا احساس سیری بیشتری داشته باشید.

از فواید مصرف آب این است که نوشیدن آب بیشتر به تقویت سوخت و ساز بدن کمک می کند – به خصوص اگر لیوان شما سرد باشد. [نکات ایمنی رعایت شود؛ این توصیه فارسی مد نیست.] بدن شما باید برای گرم کردن آب کار کند، و این باعث می شود که چند کالری اضافی را در این فرآیند بسوزاند.


۲- آب انرژی شما را تقویت می کند

اگر احساس سستی می کنید، آب بخورید. کم آبی باعث می شود احساس خستگی کنید.

مقدار مناسب آب می تواند به قلب شما کمک کند تا خون شما را به طور مؤثر پمپاژ کند.

و آب می تواند به خون شما در انتقال اکسیژن و سایر مواد مغذی مهم به سلول های بدن کمک کند.

همچنین بخوانید: دلایل خستگی مفرط و بی خوابی و چگونگی مبارزه با آن ها


۳- کاهش استرس و اضطراب با آب

حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از بافت مغز شما آب است.

اگر دهیدراته شوید، بدن و ذهن شما دچار استرس می شوند. اگر احساس تشنگی می کنید، در حال حاضر کمی کم آب هستید.

یک لیوان آب در محل کار خود نگه دارید یا یک بطری آب ورزشی را به همراه خود داشته باشید و مرتباً جرعه ای بنوشید.


۴- با آب تونوس ماهیچه ای داشته باشید

نوشیدن آب به جلوگیری از گرفتگی عضلات کمک می کند و باعث روان شدن مفاصل در بدن می شود.

هنگامی که به خوبی هیدراته شده اید، می توانید پیش از آنکه به مشکل بخورید، طولانی تر و قوی تر ورزش کنید.


۵- پوست خود را تغذیه کنید

خطوط ریز و چین و چروک هنگام کمبود آب (دهیدراته شدن) عمیق تر هستند.

نوشیدن آب سلول های پوست را هیدراته می کند و آن ها را به سمت بالا می برد و باعث می شود صورت شما جوان تر به نظر برسد.

همچنین آلودگی ها را بیرون می آورد و گردش و جریان خون را بهبود می بخشد و به درخشش پوست شما کمک می کند.

همچنین بخوانید: محافظت از پوست بدن: اصول مراقبت از پوست


۶- به آب عادت کنید و مرتب آب مصرف کنید

در کنار فیبر، آب برای هضم مناسب اهمیت بسیاری دارد.

آب در انحلال ذرات زائد به شما کمک می کند و و آن ها را به راحتی از دستگاه گوارش شما عبور می دهد.

در صورت کمبود آب، بدن شما همه ی آب را جذب می کند، که موجب خشکی روده بزرگ شما شده و دفع مدفوع را سخت تر می کند. بنابراین برای بهره مندی از فواید نوشیدن آب و دفع آسان تر مدفوع، آب بیشتری بنوشید.

همچنین بخوانید: دستگاه گوارش انسان(آناتومی): چگونه کار می کند؟


۷- آب سنگ های کلیه را کاهش می دهد

نرخ سنگ های کلیه دردناک در حال افزایش است. یکی از دلایل این امر می تواند این باشد که مردم – از جمله کودکان – به اندازه کافی آب نمی نوشند.

آب نمک ها و مواد معدنی موجود در ادرار شما را، که کریستال های جامد معروف به سنگ کلیه را تشکیل می دهند، رقیق می کند.

سنگ کلیه نمی تواند در ادرار رقیق تشکیل شود. بنابراین با مصرف آب زیاد خطر را کاهش دهید.

همچنین بخوانید: نشانه ها و علائم سنگ کلیه چیست؟


آیا شما به اندازه کافی آب می نوشید؟

اغلب بزرگسالان بر اساس تشنگی شان، آب کافی دریافت می کنند.

اما مقدار دقیق آب مورد نیاز شما به اندازه بدنتان، سطح فعالیت، آب و هوا و سلامت عمومی شما بستگی دارد.

در صورت ورزش یا عرق زیاد ممکن است به آب بیشتری احتیاج داشته باشید.


برای اطلاع از منابع این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

برای دادن امتیاز به این مقاله کلیک کنید!
[رتبه: ۰ ؛ تعداد آرا: ۰ ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *