وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز پنجشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۰؛ روز بخیر ;)
تحرک کافی در کودکان
فعالیت بدنی کافی در کودکان

تحرک در کودکان: آیا فرزند شما ورزش کافی دارد؟

در این مطلب، که از کوئیز www.webmd.com ترجمه شده، درباره تحرک در کودکان (فعالیت بدنی کودکان)، میزان آن، کیفیت آن و راهکارهایی برای بهبود تحرک کودکان توضیحاتی ارائه شده است. با ما همراه باشید.

فعالیت بدنی کودکان (تحرک در کودکان)
تحرک , و فعالیت بدنی در کودکان

تحرک کودکان

ورزش روزانه در کودکان: بچه ها هر روز چقدر به ورزش نیاز دارند؟

کودکان ۶ تا ۱۷ ساله باید هر روز حداقل ۱ ساعت ورزش کنند. این کمک می کند تا آن ها بهتر بخوابند، انرژی خود را بسوزانند و حتی مهارت های قدرتمندی برای تفکر بدست آورند.

تمرین آن ها باید به اندازه ای باشد که سریع تر نفس بکشند و ضربان قلب آن ها بالا رود.

بسته به فرزند شما، این می تواند به معنای پیاده روی سریع تا یک دوی واقعا خوب باشد.

هر حرکتی به حساب می آید، و حرکات کوتاه و سریع هم می تواند به ۶۰ دقیقه افزوده شود: پیاده رفتن به مدرسه، بازی گرگم به هوا و یا روشن کردن موسیقی و رقص در اتاق نشیمن. این ها همه کارهایی هستند که موجب تحرک کودکتان می شوند.


کم تر از ۳۰% ازبچه های دبیرستانی روزانه ۶۰ دقیقه ورزش می کنند.

غافلگیر شدید؟! در واقع عدد صحیح ۲۰% است! وضعیت دختران بدتر است. فقط ۱۹٪ از آنان به اندازه کافی ورزش می کنند.

اگر به نظر می رسد که ۶۰ دقیقه برای یک روز شلوغ مناسب نیست، اینطور فکر کنید: آن ها مجبور نیستند که یکباره این کار را انجام دهند. تحرک به مدت ۱۰ دقیقه در یک زمان در طول روز می تواند کمک کند.

یک کودک روزانه به طور متوسط حدود ۹ ساعت در حال تماشای فیلم و تلویزیون، انجام بازی های ویدیویی و استفاده از وسایل الکترونیکی است. بخشی از این زمان را کاهش دهید – کودکان باید روزانه کم تر از ۲ ساعت با تلویزیون و … کار کنند– و آن ها را وادار به تحرک بیشتر کنید.

مرتبط: کودکان و تلفن: آیا کودک شما به یک گوشی هوشمند نیاز دارد؟

آن ها می توانند پیش از مدرسه پیاده روی کنند، هنگامی که به خانه بر می گردند دوچرخه سواری کنند یا حلقه بیندازند، یا به همراه شما پس از شام به یک پیاده روی خانوادگی بروند. همه ی این ها جمع بسته می شوند.


چرا ورزش باعث می شود بچه ها در طولانی مدت احساس خوبی داشته باشند؟

ورزش منظم باعث افزایش جریان خون به مغز می شود و سلول ها را سالم تر می کند – خصوصاً در مناطقی که با خلق و خو ارتباط دارد. به همین دلیل است که فعالیت بدنی روحیه اغلب افراد را بالا می برد.

اندورفین ها (Endorphins)، مواد شیمیایی در مغز که حس خوب می آورند، باعث بهبود طبیعی می شوند. اما دوام زیادی ندارد. و شما برای احساس کردن این تاثیر باید واقعا سخت ورزش کنید.

همچنین بخوانید: مزایای دویدن: تاثیر ورزش بر مدیریت عواطف و احساسات


چند دقیقه ورزش می تواند انرژی و تمرکز را افزایش دهد

وقتی کودکان چند دقیقه تحرک می کنند، این موضوع می تواند واقعا به آن ها انرژی بدهد، حتی اگر احساس تنبلی می کنند. ورزش بدن را تحریک می کند تا مواد شیمیایی را که به عنوان انرژی از آن ها استفاده می کند، منتشر کند. تنها چند دقیقه تحرک می تواند بدن کودک شما را فعال کند، و او را دوباره شارژ و پرانرژی کند.

ورزش همچنین به کودکان کمک می کند که بهتر بیاموزند. مطالعات نشان می دهند که پس از یک افزایش سریع و کوتاه در فعالیت، کودکان دارای مشکل در زمینه دقت، در آزمون های ریاضی و قرائت نمره بهتری کسب کردند.

تلاش کنید تا کودکتان را پیش از انجام تکالیف مدرسه وادار به تحرک کنید. بسکتبال بازی کند، دوچرخه سواری کند و یا چند حرکت پروانه ای بزند. این کار به او کمک می کند تا تمرکز کند و به هدف ۶۰ دقیقه تمرین روزانه اش برسد.


تحرک کودکان و خواب: هر چه کودکان بیشتر فعالیت کنند، بهتر می خوابند

این یعنی سریعتر به خواب می روند و مدت طولانی تر می خوابند.

آیا این توصیه را شنیده اید که کودکان نباید خیلی نزدیک به زمان خواب تحرک داشته باشند؟ دیدگاه در این این زمینه در حال تغییر است. اکنون برخی از کارشناسان می گویند که اگر تنها زمانی که می توانید برای فعالیت فیزیکی کودکتان داشته باشید چند ساعت پیش از خواب است، امتحان کنید و ببینید که چگونه این کارها را انجام می دهند. فواید ورزش خیلی خوب تر از آن است که از آن صرف نظر کنید.

همچنین بخوانید: خواب در دانش آموزان متوسطه اول و دوم (دوره اول و دوم دبیرستان)


ورزش و استحکام استخوان های کودکان

به نظر شما در میان سه ورزش شنا، دوچرخه سواری و ورزش اسکیت بورد کدام یک در تقویت استحکام کودکان موثرتر است؟

شنا و دوچرخه سواری ورزش های بسیار خوبی هستند. اما برای قوی ساختن استخوان ها کودک شما به ورزش های تحمل وزن نیاز دارد. این شامل فعالیت هایی چون اسکیت بورد، دویدن و حتی بازی لی لی است.


پدر و مادر بهترین الگوی کودکان برای تناسب اندام هستند

به یاد داشته باشید که شما تأثیر زیادی در میزان ورزش بچه های خود دارید. مطالعات نشان می دهد که تحرک والدین چقدر در در فعالیت بدنی کودکان تاثیر دارد.

تنها اینکه چقدر ورزش می کنید مهم نیست، بلکه این موضوع که آیا از آن لذت می برید نیز اهمیت دارد. بنابراین چیزی که به آن علاقه دارید را بیابید و به دنبال آن بروید. شما می توانید به کودکانتان نشان دهید که ورزش یک کار سخت روزمره نیست، بلکه یک سرگرمی است!


برای اطلاع از منابع این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

درباره‌ی فارسی مد

مطالب ارسال شده توسط این نویسنده، ترجمه شده از وبسایت های سلامت و پزشکی غیر فارسی زبان می باشد.

همچنین ببینید

علائم سندرم خستگی مزمن (ME / CFS)

نشانه ها و علائم سندرم خستگی مزمن (CFS) چیست؟ + زمان مراجعه به پزشک

خسته اید و هر چقدر هم که می خوابید، خستگی تان تمام نمی شود؟! شاید ابتلا به سندرم خستگی مزمن (CFS) دلیل این مشکل شما باشد. در ادامه همراه فارسی مد باشید تا درباره علائم سندرم خستگی مزمن (ME) بیشتر بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *