وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز پنجشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۰؛ روز بخیر ;)
کاهش فشار خون بدون دارو
نحوه کاهش فشار خون بدون دارو

کاهش فشار خون: چگونه فشار خون را بدون دارو پایین بیاورید؟

در این مطلب، که ازمقاله دکتر R. Todd Hurst (متخصص قلب و عروق دارای بورد تخصصی) ترجمه شده، درباره راهکار های درمان و کاهش فشار خون بالا بدون استفاده از دارو و با کمک تغییر سبک زندگی توضیح داده شده است. برای آشنایی با این راهکار ها با ما همراه باشید.

کاهش فشار خون بدون دارو

کاهش فشار خون بدون دارو: چگونه فشار خون خود را بدون استفاده از داروها پایین بیاورید

فشار خون بالا بطور شگفت آوری شایع است و ۴۶٪ از بزرگسالان آمریکایی را تحت تأثیر قرار می دهد – یعنی بیش از ۱۰۰ میلیون نفر.

و این یک تهدید جدی است. فشار خون بالا خطر حمله قلبی، نارسایی قلبی، سکته مغزی، نارسایی کلیه و و مشکلات متعدد دیگر مربوط به سلامت که زندگی را تهدید می کنند را افزایش می دهد. در حقیقیت، فشار خون روزانه باعث مرگ حدود ۱۰۰۰ نفر در آمریکا می شود. حتی نگران کننده تر این است که بیشتر این مرگ ها قابل پیشگیری هستند. فشار خون بالا تقریباً همیشه با تغییر در شیوه زندگی و داروهای ارزان قیمت قابل درمان است، اما هنوز کمتر از نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا آن را تحت کنترل دارند.

کاهش فشار خون بدون دارو،درمان فشار خون بدون دارو،نحوه کاهش فشار خون بدون دارو،نحوه درمان فشار خون بدون دارو

سبک زندگی و فشار خون بالا

کارشناسان معتقدند که ۵۰ تا ۹۰ درصد فشار خون بالا می تواند با تغییر در سبک زندگی کاهش یابد.

در روش من، اگر فشار خون یک بیمار به طور خفیفی بالا بود و عوامل خطر (مانند دیابت، سیگاری بودن در حال حاضر یا سابقه بیماری قلبی، سکته مغزی یا عوامل متعدد خطر قلبی) وجود نداشت، من یک آزمایش ۳ ماهه تغییر سبک زندگی را به عنوان یک درمان اولیه توصیه می کنم. من بیمارانم را مطلع می کنم که بسیاری از این تغییرات می توانند به اندازه یک داروی فشار خون موثر باشند.

برای بسیاری از بیمارانم، پتانسیل این که از تحت مصرف دارو بودن تا آخر عمر جلوگیری کنند یک انگیزه بزرگ است، و آن ها از حس کنترلی که بر سلامتی خود دارند قدردانی می کنند.

کاهش فشار خون بدون دارو
نحوه درمان فشار خون بدون دارو

کاهش فشار خون بدون دارو،درمان فشار خون بدون دارو،نحوه کاهش فشار خون بدون دارو،نحوه درمان فشار خون بدون دارو

در این جا حوزه های خاصی که من به بیمارانم توصیه می کنم تا برای کاهش فشار خونشان بر آن ها متمرکز شوند، وجود دارد:

  • فعالیت بدنی: حتی یک سطح متوسط از فعالیت بدنی، با گذشت زمان، می تواند تفاوت چشمگیری در فشار خون شما ایجاد کند. اگر عادت ندارید ورزش کنید ، آهسته شروع کنید. پنج یا ۱۰ دقیقه انجام فعالیت بدنی که مورد علاقه شماست می تواند تازه شروع کار شما برای ایجاد یک عادت ورزشی باشد، و به شما اجازه دهد که طبق دستورالعمل های ملی، تا حدود حداکثر ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فعالیت هفتگی داشته باشید.
  • رژیم غذایی سالم: من توصیه می کنم مصرف مواد غذایی بسیار فرآوری شده را قطع کنید (غذاهای بسته بندی شده معمولاً حاوی شکر و/یا غلات تصفیه شده زیاد هستند). اگر شما فشار خون بالا دارید، کنترل میزان نمک مصرفیتان مهم است، اما بخاطر داشته باشید که بیشتر نمک رژیم های غذایی ما از غذاهای فرآوری شده و رستوران ها بدست می آید.
  • کاهش وزن: ثابت شده است که از دست دادن حتی ۵٪ از وزن بدن منجر به شروع به کاهش فشار خون می شود؛ و کاهش ۱۰٪ آن نشان داده شده است که باعث بهبود چشمگیر سایر وضعیت های مربوط به سلامت، مانند فیبریلاسیون دهلیزی، می شود. استراتژی کاهش وزن که من به بیمارانم توصیه می کنم ، موضوعی است که در طولانی مدت کار می کند. از قدرت ماندگار ایجاد عادت های بهتر استفاده کنید. رژیم های محدود کننده ممکن است در کوتاه مدت کار کنند، اما نتایج آن ها به ندرت باقی می ماند.
  • مصرف محدود الکل (کمتر از یک نوشیدنی در روز): یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که در هفته ۷-۱۳ نوشیدنی می نوشند ، ۵۳٪ بیشتر احتمال ابتلا به فشار خون بالا در مرحله I را دارند. کسانی که بیش از ۱۴ نوشیدنی در هفته می نوشند، ۶۹٪ خطر بیشتری برای فشار خون بالا را دارند.
  • سیگار نکشیدن: ترک سیگار می تواند به مقداری فشار خون را پایین بیاورد، و به طور قابل توجهی خطر حمله قلبی آتی را کاهش می دهد.

علاوه بر این تغییرات سبک زندگی، از استفاده منظم از داروهای ضد التهابی مانند ایبوپروفن و ناپروکسن خودداری کنید و در صورت داشتن آپنه خواب، آن را درمان کنید.

یکی از وقایع بسیار لذت بخش در کار من هنگامی است که یک بیمار به خاطر انتخاب سبک زندگی سالم تر، می تواند دارو های فشار خون خود را کاهش دهد، یا حتی حذف کند. اگر فشار خون بالا دارید ، این درمان قدرتمند را از دست ندهید.

برای مشاهده سایر مطالب مربوط به «فشار خون» از مجله سلامت و پزشکی فارسی – فارسی مد اینجا کلیک کنید.


برای اطلاع از منابع این مطلب به صفحه بعد مراجعه کنید.

درباره‌ی فارسی مد

مطالب ارسال شده توسط این نویسنده، ترجمه شده از وبسایت های سلامت و پزشکی غیر فارسی زبان می باشد.

همچنین ببینید

مضرات مصرف الکل

مضرات و عوارض مصرف الکل: الکل چگونه بر بدن شما تاثیر می گذارد؟

در این مقاله، که از WebMD.com ترجمه شده، درباره ۱۵ تا از مضرات مصرف الکل برای بدن انسان (عوارض مصرف الکل) اطلاعاتی ارائه شده است. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *