چگونه شادتر باشیم؟

   امتحان کردن نکات ۶ گانه ما به شما کمک می کند شادتر باشید، بیشتر تحت کنترل بمانید و قادر باشید بهتر از عهده بالا و پایین های زندگی برآیید.

    شما همچنین ممکن است به گزیده ما در مورد ضمیمه ها و ابزار های سلامت روان در کتابخانه ضمائم NHS علاقه مند باشید.

چگونه شادتر شویم؟
چگونه شادتر باشیم؟

سطوح استرس خود را مدیریت کنید

   اگر شما استرس زیادی را در زندگی خود دارید، راه هایی برای کاهش آن بیابید، از جمله چند تکنیک مدیریت زمان.

   برای خودتان تمرینات منظم و زمان اختصاص دهید. این ها تغییرات مثبتی هستند. مدیریت زمان خود به این روشمی تواند به طور موثری استرس را کاهش دهد.

   اگر شما به همراه استرس، احساس اضطراب هم دارید، تکنیک های تنفس می توانند به شما کمک کنند. این تمرینات تنفسی برای استرس را امتحان کنید.

از خودتان لذت ببرید

   انجام دادن چیزهایی که شما از آن ها لذت می برید برای رفاه عاطفی شما خوب است.

   فعالیت های ساده همچون تماشای ورزش ها به همراه یک دوست، دوش گرفتن در حمام یا ملاقات با دوستان به صرف قهوه همگی می توانند روز شما را بسازند.

   سعی کنید از انجام کارهایی که در لحظه لذت بخش بنظر می رسند اما پس از آن باعث می شوند حس بدی داشته باشید، مانند زیاد الکل خوردن و یا خوردن غذاهای آشغال جلوگیری کنید.

اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

احترام به نفس شیوه ای است که شما درباره خود احساس می کنید.

بهترین راه برای این که اعتماد به نفس خود را ارتقاء دهید این است که طوری با خود رفتار کنید که با یک دوست ارزشمند رفتار می کنید، به طریق مثبت اما صادقانه.

آگاه باشید هنگامی که خود را دست کم می گیرید، مثلا فکر می کنید «تو به خاطر این که به آن شغل دست پیدا نکردی بسیار گیج هستی”، و به جای آن این گونه فکر کنید: «آیا من این را به بهترین دوستم می گفتم؟». احتمالا نمی گفتید.

به جای آن به خودتان چیز مثبتی بگویید؛ مثلا «تو فرد باهوشی هستی، شغل بعدی را بدست خواهی آورد.»

شیوه زندگی سالمی داشته باشید

مصرف الکل خود را محدود کنید

هنگامی که اوقات سختی است، نوشیدن الکل وسوسه کننده است بخاطر اینکه احساسات دردناک را «خنثی» می کند.

اما الکل می تواند باعث مبالغه بعضی احساسات شود و باعث شود شما احساس عصبانیت یا حالت تهاجمی پیدا کنید. همچنین می تواند موجب شود احساس افسردگی بیشتری داشته باشید.

درباره تاثیرات الکل بر سلامتی خود بیشتر مطالعه کنید و راهنمایی های ساده ای برای کمک به کاهش مصرف آن دریافت کنید.

یک رژیم غذایی متعادل انتخاب کنید

اتخاذ تصمیم های سالم درباره رژیم غذایی شما می تواند موجب شود شما احساس عاطفی قوی تری داشته باشید. شما در حال انجام کار مثبتی برای خودتان هستید، که اعتماد به نفستان را بالا می برد.

یک رژیم سالم همچنین به مغز و بدن شما کمک می کند تا موثر تر عمل کنند. برای داشتن یک رژیم متعادل که شامل همه ی گروه های اصلی غذایی است هدف گذاری کنید.

کمی ورزش کنید

حتی ورزش ملایم مواد شیمیایی در مغز شما آزاد می کند که حالتان را بهتر می کند.

این می تواند به شما کمک کند تا بهتر بخوابید، انرژی بیشتری داشته باشید و قلب خود را سالم نگه دارید.

ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید. اگر موثر است، آن را به همراه یک دوست انجام دهید یا به موسیقی گوش کنید. بزرگسالان باید برای ۱۵۰ دقیقه در هفته هدف گذاری کنند.

به اندازه کافی بخوابید

حدود ۷ تا ۸ ساعت خواب مقدار متوسطی است که یک فرد بالغ نیاز دارد تا بدن و ذهنش کاملا استراحت کنند.

نوشتن یک لیستِ «برای انجام» برای روز بعد قبل از خواب می تواند افکار شما را سازمان دهی کرده و ذهنتان را از هر حواس پرتی پاک کند.

صحبت کنید و به اشتراک بگذارید

ارتباطات مهم است، چه با دوستان، اعضای خانواده و یا مشاور.

صحبت کردن در مورد چیزها بیشتر از نگه داشتن آن ها در درونتان، به شما کمک می کند تا از فشار رهایی یابید. این به تقویت روابط شما و ارتباط شما با مردم کمک می کند.

بسیاری از افراد صحبت کردن با یک مشاور درباره چیز هایی که با آن ها مشکل دارند را بسیار مفید یافته اند.

خود را منعطف سازید

انعطاف پذیری همان چیزی است که به شما اجازه می دهد از عهده بالا و پایین آمدن های زندگی برآیید.

ساختن چیزی ارزشمند از اوقات دردناک می تواند به رشد انعطاف پذیری شما کمک کنید.

آغاز یک گروه پشتیبانی برای حمایت از مردم، یا ایجاد یک چیز خلاقانه از تجربه های بد، برای مثال، به وسیله نوشتن، نقاشی کردن یا سرودن، می تواند به شما کمک کند درد را بیان کنید و از اوقات دشوار عبور نمایید.


برای اطلاع از منابع این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

درباره‌ی فارسی مد

مطالب ارسال شده توسط این نویسنده، ترجمه شده از وبسایت های سلامت و پزشکی غیر فارسی زبان می باشد.

همچنین ببینید

چگونه شادتر باشیم؟

امتحان کردن نکات 6 گانه ما به شما کمک می کند شادتر باشید، بیشتر تحت کنترل بمانید و قادر باشید بهتر از عهده بالا و پایین های زندگی برآیید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *