قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » زیبایی و تناسب اندام » آیا چیزی به نام ورزش بیش از حد وجود دارد؟

آیا چیزی به نام ورزش بیش از حد وجود دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
آیا چیزی به نام ورزش بیش از حد وجود دارد؟
ورزش بیش از حد؟

   ورزش برای سلامت جسمانی خوب است. البته. ما معمولا این پیام را از طریق کانال های مورد اطمینان دریافت می کنیم – پزشکان، تبلیغات عمومی بهداشتی، و شاید دوستان و خانواده هایمان. پیامی که دریافت می کنیم این است که ما باید بیشتر ورزش کنیم، و برای بسیاری از مردم، این درست است. اغلب مردم احتمالا می توانند از بیشتر ورزش کردن نسبت به مقدار ورزش کنونی خود، سود برند. اما آیا چیزی تحت عنوان ورزش بیش از حد وجود دارد؟

   به طور کلی شکی در فواید ورزش کردن وجود ندارد. ما می دانیم که ورزش کردن فواید بسیاری هم برای سلامت جسمانی و هم برای سلامت روان دارد. اما آن نقطه که ورزش به جای اینکه برای سلامتی شما خوب باشد، برای سلامتی شما بد می شود چیست؟

   بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از شواهد علمی بیندازیم. زیاد ورزش کردن

   محققان دریافته اند که یک «نقطه ی مطبوع» در میزان ورزش کردن شما – حدود ۳۰ دقیقه برای فرد متوسط وجود دارد. آنان ادعا می کنند که ۳۰ دقیقه ورزش متوسط تا شدید حداقل یک روز در میان سلامت شما را بهبود خواهد بخشید. اما، آنان همچنین ادعا می کنند که افزایش زمانی که شما ورزش می کنید لزوما به شما فوائد سلامتی بیشتری نمی دهد.

   یک مطالعه گسترده ۲۰۱۵ (۲۰۱۵ study) از محققان موسسه سرطان ملی، دانشگاه هاروارد و دیگر موسسات را در نظر بگیرید که اطلاعات مربوط به عادات ورزش افراد را از شش بررسی بزرگ بهداشتی جمع‌آوری کرده‌اند. آن‌ها با اطلاعاتی از ۶۶۱،۰۰۰ بزرگسال، که اغلب آن‌ها میانسال بودند، به نتیجه رسیدند. با مطالعه اعتبار توصیه هایی برای ۷۵ دقیقه ورزش با قدرت شدید با ۱۵۰ دقیقه ورزش با قدرت متوسط در هفته، پژوهش آن ها یافت که:

  • افرادی که اصلا ورزش نمی‌کردند در بالاترین خطر مرگ زودهنگام قرار داشتند.
  • افرادی که کمی ورزش می‌کردند و توصیه‌ها را رعایت نمی‌کردند ، هنوز خطر مرگ زودرس را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دادند.
  • آن هایی که از راهنمایی ها پیروی می کردند از طول عمر بیشتر بهره بردند و ۳۱ درصد کمتر خطر مرگ داشتند.
  • بزرگترین فواید در میان گروهی یافته شد که میزان توصیه شده را سه برابر کرده و به ۴۵۰ دقبقه در هفته رساندند (حدود یک ساعت در روز). این گروه، که بیشتر ورزش آن‌ها از راه رفتن ساده بود، ۳۹ درصد احتمال مرگ زودرس کمتری نسبت به افرادی که هرگز ورزش نکردند داشتند.
  • پس از ۴۵۰ دقیقه در هفته، فواید ورزش ثابت شد، اما هرگز کاهش نیافت.
  • افرادی که حدود ۱۰ برابر بیشتر از مقدار توصیه شده را انجام دادند، همان سود کسانی را دریافت کردند که فقط دستورالعمل را رعایت کرده بودند. زیاد ورزش کردن

  این پژوهش نشان می دهد که خیلی زیاد ورزش کردن سخت است. ده برابر مقدار توصیه شده، که نشان داده شد هر دو خطرناک نیستند، و هچنین به طور خاص مفید نیست، ۱۵۰۰ دقیقه در هفته است. این بیش از ۳٫۵ ساعت در روز است!

[quote color=”#ffffff” bgcolor=”#dd3333″ bcolor=”#ffffff” arrow=”yes”]

سطح مطلوب ورزش برای جلوگیری از مرگ زودرس: ۴۵۰ دقیقه در هفته

(۱ ساعت در روز)

[/quote]

ورزش بیش از حد – ورزش بیش از اندازه

فشار قلب

   خوب، اما اگر شما در جایی حدود ۱۰ برابر مقدار توصیه شده باشید چه؟ شاید شما برای یک مارتن، یا یک مرد آهنین شدن تمرین می کنید، و یا شاید شما یک ورزشکار هستید. تحقیقات نشان می دهد که مسائل بالقوه قلب وجود دارد. زیاد ورزش کردن

   برای شروع، در نظر بگیرید که به طور متوسط، خطر نسبی حمله قلبی یا مرگ ناگهانی برای جمعیت عمومی در طی تمرینات شدید (during vigorous exercise) چهار تا پنج برابر می‌شود. برخی متخصصان می گویند تمرینات با فاصله زمانی با شدت بالا (high-intensity interval training) برای هر فرد بالای ۴۰ سال خطرناک است. برخی تحقیقات نشان می دهد که انجام ورزش بیش از حد ممکن است باعث اختلال در عملکرد قلب شود که بدین معناست که ممکن است برای قلب شما بد باشد.

   بنابراین چه اندازه بیش از حد است؟ همانطور که معلوم است، بیشتر ما احتمالا در خطر ورزش زیاد نیستیم. به نظر می رسد که این پژوهش نشان می دهد که افرادی که در معرض خطر آسیب از ورزش بیش از حد قرار دارند ورزشکاران استقامتی بالا، مانند افرادی که در دوی ماراتن یا مسابقات ورزش های سه گانه مرد آهنین شرکت می کنند.

   هدف برای ۳۰ دقیقه ورزش از متوسط تا شدید در حداقل یک روز در میان. این میزان از ورزش به شما اجازه می دهد تا در «نقطه مطبوع» بمانید از از فواید سلامتی ورزش بهره ببرید – هم جسمانی و هم روانی. زیاد ورزش کردن


منبع (متن انگلیسی): Healthy Magazine (healthy-magazines.com)

ترجمه: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (FarsiMed.ir)

تصویر: Designed by Ijeab

مطلب پیشنهادی

مزایای دویدن

مزایای دویدن: تاثیر بر احساسات و عواطف

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه اثر گذاری دویدن بر احساسات    آیا تا به حال تجربه دویدن در یک مسیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *