قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » تغذیه و مواد غذایی » فواید پنیر بز برای سلامتی

فواید پنیر بز برای سلامتی

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
فواید پنیر بز برای سلامتی
پنیر بز و سلامتی

   شیر بز به طور گسترده به علت طعم و مزه منحصر به فرد آن شناخته شده است و برتری هایی بر شیر گاو دارد. بسیاری از مردم با محصولات لبنی و پنیر گاو سازگار نیستند، اما بر خلاف پنیر گاوی، پنیر بز در حقیقت مشکلی برای هضم و گوارش ایجاد نمی کند. علت این که پنیر بز راحت تر گوارش می یابد این است که در بردارنده ی قطرات چربی کوچک تری نسبت به شیر گاو است. همچنین، آن دارای لاکتوز خیلی کم تری نسبت به شیر گاو است و به همین علت برای افرادی که به لاکتوز حساس اند عالی است.

   پنیز بز از هر نوع پنیر دیگری کالری کم تری دارد. برای مثال پنیر چدار (cheddar cheese)، شامل تقریبا ۱۲۰ کالری در ازای ۱ اونس است، در مقایسه، پنیر بز حاوی تنها ۶۸ کالری به ازای هر اونس می باشد. از نظر پروتئین، پنیر بزی کمی پایین‌تر از پنیر چدار است، اما هم چنین سدیم و چربی کمتری دارد. یک اونس پنیر بزی حاوی تقریبا ۴ گرم پروتئین، ۶۵ میلی‌گرم سدیم و ۵ گرم چربی است. پنیر بز همچنین شامل مقدار مناسبی از ویتامین ها و مواد معدنی مهم از جمله تیامین و نیاسین، ویتامین A ،D و K است.

چگونگی مصرف پنیر بزی

   پنیر بز را می توان بر روی یک نان تست یا نان شیرینی حلقوی (نان بیگل) میل کرد؛ در یک سالاد سبز قرار داد، یا به جای پنیر گاو، جایگزین بسیاری از غذاها کرد. برای یک میان وعده سالم، شما می‌توانید خرما های پر شده با پنیر نرم بز را بخورید. یا می توانید آن را کباب کنید (بپزید) و به سالاد سبز معمول خود بیفزاید و از گردو نیز استفاده کنید.


منبع (متن انگلیسی): Body Health Magazine (bodyhealthmag.com)

ترجمه: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (FarsiMed.ir)

تصویر: Icons made by Freepik from www.flaticon.com is licensed by CC 3.0 BY

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *