قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » تغذیه و مواد غذایی » اهمیت ویتامین D

اهمیت ویتامین D

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
اهمیت ویتامین D
اهمیت ویتامین D

    در سال های اخیر اهمیت وبتامین D برای سلامتی ما بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.، در حقیقت، در سال ۲۰۱۶، بهداشت عمومی انگلستان (PHE) توصیه ای را منتشر کرد که به همه استفاده روزانه از مکملی که دربردارنده ی ۱۰ میکروگرم ویتامین دی بود، در پاییز و زمستان، و برای کودکان استفاده از آن را در تمام طول سال را پیشنهاد می کرد.

   دکتر لوئیس لوی (Dr Louis Levy)، رئیس علوم تغذیه در PHE، گفت: «یک رژیم سالم و متعادل و اشباع های کوتاه تابش آفتاب به این معنی است که در بهار و تابستان اعلب افراد ویتامین دی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. با این حال، هر کس باید استفاده از یک مکمل در پاییز و زمستان را، اگر از غذاهایی که به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند یا با آن غنی شده اند به میزان کافی مصرف نمی کند، در نظر بگیرد.»

چرا ما به ویتامین D نیاز داریم

   ویتامین دی برای سلامتی مناسب ضروری است، هماطور که آن برای تنظیم میزان کلسیم و فسفات در بدن کمک می کند، و این مواد مغذی برای سالم نگه داشتن استخوان ها، دندان ها و ماهیچه ها مورد نیاز هستند. کمبود ویتامین دی می تواند منجر به بدشکلی استخوان، مانند راشیتیسم در کودکان، و درد استخوان ناشی از وضعیتی به نام استئومالاسیا (Osteomalacia) در بزرگسالان شود.

   همچنین کلسیم و ویتامین D برای رشد عادی و رشد استخوان در کودکان مورد نیاز هستند.

   یک سخنگوی Salus Haus گفت: «ویتامین D همانطور که برای سلامتی ما ضروری است، برای نگهداری از استخوان ها و دندان های طیعی نیز مورد نیاز است. همچنین ویتامین دی در جذب و استفاده طبیعی از کلسیم و فسفر و نگهداری از غلظت طبیعی کلسیم خون شرکت می کند.»

چگونه اطمینان حاصل کنیم که ما به اندازه کافی ویتامین D به دست می آوریم

   از آنجا که ویتامین دی در پاسخ به تایش نور آفتاب در پوست شما تولید می شود، «ویتامین تابیش آفتاب» نامیده می شود. NHS توصیه می کند که از اواخر مارس/اوایل آپریل تا انتهای سپتامبر بیشتر ما باید قادر باشیم ویتامین D را که نیاز داریم از نور خورشید بدست آوریم، اما بین اکتبر و اوایل مارس، ما اغلب این ویتامین حیاتی را با توجه به کمبود تابش مستقیم نور خورشید بر پوست خود به میزان کافی دریافت نمی کنیم.

   Salus Haus توصیه می کند: «ویتامین دی یک ویتامین محلول در چربی است که با اغلب ویتامین های دیگر متفاوت است چون بدن های ما می توانند بیشتر آن چیزی را که نیاز داریم از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدست آورند. با این حال، در طول پاییز و زمستان، شما نیاز دارید تا ویتامین دی را از رژیم غذایی خود بدست آوریم چون خورشید به اندازه کافی برای بدن برای ساخت ویتامین دی قوی نیست. بدست آوردن ویتامین دی تنها از طریق غذا می تواند برای مردم سخت باشد، بنابراین آن ها باید به استفاده از یک مکمل حاوی ویتامین دی در طول پاییز و زمستان توجه کنند.»

   چندین منبع ویتامین دی وجود دارد، از جمله ماهی چرب (روغنی)، گوشت قرمز، جگر، زرده ی تخم مرغ و غذا های غنی شده (مانند غلات و چربی پخش شده (گسترده شده، fat spread) ). به منظور اطمینان از اینکه ویتامین D کافی دریافت می کنید، کارشناسان مصرف روزانه یک مکمل را توصیه می کنند. اهمیت ویتامین D


منبع (متن انگلیسی): truehealthmagazine.co.uk

ترجمه: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (Farsimed.ir)

تصویر: Designed by Freepik

درباره ی محمد حسین ابراهیم خانی

دانشجوی پزشکی، که اغلب مطالب او ترجمه از مقالات پایگاه های اینترنتی انگلیسی زبان حوزه سلامت و پزشکی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *