قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » ۱۳۹۷ » آبان

بایگانی ماهانه: آبان ۱۳۹۷

۱۰ عامل خطر برای روماتیسم مفصلی چیست؟

10 عامل خطر برای روماتیسم مفصلی چیست؟

زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه    روماتیسم مفصلی (RA) وضعیتی التهابی است که بر مفاصل و دیگر قسمت های بدن تاثیر می گذارد. عوامل دقیق ناپیدا است، اما عوامل خاصی خطر ابتلا را در یک فرد بالا می برند.    مسائل متعددی می توانند شانس ابتلا به روماتیسم مفصلی (RA) را افزایش دهند. بعضی غیر قابل پیشگیری اند، اما فرد می توانند برای جلوگیری از بقیه تلاش کند.    داشتن یک رژیم سالم، پرهیز از استعمال دخانیات، مراقبت از دندان ها و لثه ها و مصرف پروبیوتیک ها می توانند خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی را کاهش دهند.    در این مقاله، شما بیشتر در مورد این که کدام عوامل می توانند خطر ابتلا به روماتیسم مفصلی را افزایش دهند یاد می گیرید، و این که کدام تغییرات در سبک زندگی می توانند کمک کننده باشند.

توضیحات بیشتر »

دیابت: قرص انسولین شاید بالاخره در دسترس باشد

قرص انسولین

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه    افراد با دیابت نوع ۱ باید دوز مورد نیاز از انسولین را به صورت روزانه تزریق کنند تا بیماری خود را مدیریت نمایند. شاید در آینده تزریقات دیگر ضروری نباشند؛ دانشمندان در حال توسعه یک راه عملی برای رساندن انسولین به شکل قرص هستند.

توضیحات بیشتر »

فواید پنیر بز برای سلامتی

فواید پنیر بز برای سلامتی

زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه    شیر بز به طور گسترده به علت طعم و مزه منحصر به فرد آن شناخته شده است و برتری هایی بر شیر گاو دارد. بسیاری از مردم با محصولات لبنی و پنیر گاو سازگار نیستند، اما بر خلاف پنیر گاوی، پنیر بز در حقیقت مشکلی برای هضم و گوارش ایجاد نمی کند. علت این که پنیر بز راحت تر گوارش می یابد این است که در بردارنده ی قطرات چربی کوچک تری نسبت به شیر گاو است. همچنین، آن دارای لاکتوز خیلی کم تری نسبت به شیر گاو است و به همین علت برای افرادی که به لاکتوز حساس اند عالی است.

توضیحات بیشتر »

چرا هرگز نباید آنتی‌بیوتیک خود را به اشتراک بگذارید؟

چرا هرگز نباید آنتی‌بیوتیک خود را به اشتراک بگذارید؟

زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه متخصصان نگران افرادی هستند که آنتی بیوتیک های خود را تمام نمی‌کنند و سپس آن‌ها را به کس دیگری می‌دهند. نوشته شده توسط Brian Krans، در ۱ نوامبر ۲۰۱۸    این یک سناریوی نسبتا رایج است.    پزشک شما برای شما آنتی بیوتیک ها را تجویز می کند، و به شما می گوید که تمام دوره دارویی را کامل کنید حتی بعد از اینکه شما احساس بهتری داشته باشید.    اما وقتی علایم شما از بین رفت، شما دستورهای پزشک را نادیده می‌گیرید و از مصرف داروهایتان دست بر می دارید.    شما بقیه اش را در کابینت دارو ها رها می کنید، و برای دفعه بعد که احساس خوبی نداشتید رها می کنید. مصرف آنتی بیوتیک بدون نسخه    یا، بد تر این که، برای وقتی که شخص دیگری بیمار است. مصرف آنتی بیوتیک بدون نسخه

توضیحات بیشتر »

آیا چیزی به نام ورزش بیش از حد وجود دارد؟

آیا چیزی به نام ورزش بیش از حد وجود دارد؟

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه    ورزش برای سلامت جسمانی خوب است. البته. ما معمولا این پیام را از طریق کانال های مورد اطمینان دریافت می کنیم – پزشکان، تبلیغات عمومی بهداشتی، و شاید دوستان و خانواده هایمان. پیامی که دریافت می کنیم این است که ما باید بیشتر ورزش کنیم، و برای بسیاری از مردم، این درست است. اغلب مردم احتمالا می توانند از بیشتر ورزش کردن نسبت به مقدار ورزش کنونی خود، سود برند. اما آیا چیزی تحت عنوان ورزش بیش از حد وجود دارد؟

توضیحات بیشتر »

اهمیت ویتامین D

اهمیت ویتامین D

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه Chantelle Kelly     در سال های اخیر اهمیت وبتامین D برای سلامتی ما بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.، در حقیقت، در سال ۲۰۱۶، بهداشت عمومی انگلستان (PHE) توصیه ای را منتشر کرد که به همه استفاده روزانه از مکملی که دربردارنده ی ۱۰ میکروگرم ویتامین دی بود، در پاییز و زمستان، و برای کودکان استفاده از آن را در تمام طول سال را پیشنهاد می کرد.    دکتر لوئیس لوی (Dr Louis Levy)، رئیس علوم تغذیه در PHE، گفت: «یک رژیم سالم و متعادل و اشباع های کوتاه تابش آفتاب به این معنی است که در بهار و تابستان اعلب افراد ویتامین دی مورد نیاز خود را دریافت می کنند. با این حال، هر کس باید استفاده از یک مکمل در پاییز و زمستان را، اگر از غذاهایی که به طور طبیعی حاوی ویتامین D هستند یا با آن غنی شده اند به میزان کافی مصرف نمی کند، در نظر بگیرد.»

توضیحات بیشتر »

درد عضلانی بعد تمرین: چرا بعد از ورزش احساس درد می کنم؟

درد عضلانی بعد از ورزش (DOMS)

زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه آیا تا به حال بعد از شروع یک فعالیت جدید احساس ناراحتی کردید یا بیشتر از معمول در طی ورزش به خودتان فشار وارد کرده‌اید؟    درد عضلانی که یک یا دو روز بعد از تمرین رخ می دهد، می تواند هر کسی را تحت تاثیر قرار دهد، صرف نظر از سطح آمادگی جسمانی شما.    اما [ورزش خود را] به تعویق نیندازید. این نوع سفتی یا درد عضلانی طبیعی است، زیاد طول نمی‌کشد، و در حقیقت نشانه ترقی تناسب اندام شماست.    بیابید که چگونه می توانید بعد از تمرین عضلات دردناک خود را بهتر مدیریت کنید.

توضیحات بیشتر »

تاثیر آب و هوا بر حملات قلبی: پژوهش نشان می‌دهد که آب و هوا، خطر حمله قلبی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد

تاثیر آب و هوا بر حملات قلبی

زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه این مطالعه همچنین نشان داد که مردم می توانند با سرما سازگار شوند. توسط Avichai Scher    یک مطالعه جدید چیزی را که پزشکان برای مدت ها تصریح می کردند، تایید می کند: هوای سرد یک عامل خطر برای حملات قلبی است. اما خطر با سرما متوقف نمی‌شود. به نظر می‌رسد که فشار اتمسفر کم و باد مرتبط، باران و کمبود نور خورشید باعث ایجاد حملات قلبی می‌شود.

توضیحات بیشتر »