وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز یکشنبه، 14 آذر 1400؛ روز بخیر ;)
خواب کافی برای دانش آموزان دبیرستان
میزان خواب مناسب برای دانش آموزان دبیرستانی

میزان خواب کافی برای دانش آموزان دبیرستان چقدر است؟ + تنظیم خواب دانش آموزان

اهمیت خواب کافی برای دانش آموزان در بهتر شدن وضعیت تحصیلی، رشد و زندگی آنان بر کسی پوشیده نیست. اما میزان خواب دانش آموزان چقدر باید باشد تا بتواند این مهم را برآورده سازد؟ با فارسی مد همراه باشید تا درباره خواب کافی در دانش آموزان بیشتر بدانید.

    کودکان و نوجوانانی که خواب کافی ندارند، برای ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی و رفتاری ریسک بالاتری دارند. در این مطلب خواهید آموخت که دانش آموزان چقدر به خواب نیاز دارند، و بر اساس پژوهشی که در ایالات متحده انجام شده، چند درصد از آنان به مقدار کافی نمی خوابند.

اگر شما دانش آموز نیستید یا اطلاعات بیشتری می خواهید، در مقاله دیگری از فارسی مد اطلاعات بیشتری درباره ساعات خواب مناسب برای سنین مختلف ارائه شده است. آن را از اینجا بخوانید: «شما به چه میزان خواب نیاز دارید؟ علائم و تاثیرات محرومیت از خواب»

اهمیت خواب در کودکان و نوجوانان و خواب کافی برای دانش آموزان

   کودکان و نوجوانانی که خواب کافی ندارند بیشتر در معرض خطر چاقی، دیابت، جراحت، سلامت روانی ضعیف، و مشکلات مربوط به توجه و رفتار قرار دارند.

    این موضوع که هر فرد به چه میزان خواب نیاز دارد، به سن [و ویژگی های شخصی او] او بستگی دارد.

آکادمی پزشکی خواب آمریکا (The American Academy of Sleep Medicine) توصیه کرده‌است که:

  • کودکان ۶ تا ۱۲ ساله به طور منظم باید ۹ تا ۱۲ ساعت در شبانه روز بخوابند.
  • نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله باید ۸ تا ۱۰ ساعت در شبانه روز بخوابند.

توجه داشته باشید که این مقاله از CDC (مرکز و کنترل و پیشگیری از بیماری ها آمریکا) ترجمه شده است. می توانید مقاله دیگری از فارسی مد را درباره مضرات خواب بیش از ۸ ساعت بخوانید: «مضرات خواب زیاد: ارتباط خواب شبانه بیش از ۸ ساعت با افزایش خطر مرگ زودرس»


پژوهشی درباره خواب کافی برای دانش آموزان در آمریکا

CDC داده های تحقیقات خطرات رفتاری جوانان در کشور و ایالت ها را که در سال ۲۰۱۵ انجام شده، مورد بررسی قرار داده است.

در این تحقیقات، از دانش آموزان پرسیده شد که آن‌ ها معمولا در شب‌ های پیش از رفتن به مدرسه مدرسه چقدر می‌ خوابند.

  • دانش آموزان ۶ تا ۱۲ ساله که گزارش دادند کم‌ تر از ۹ ساعت خوابیده‌اند، به اندازه کافی خواب نداشتند.
  • نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله ای هم که گزارش داده بودند کم‌ تر از ۸ ساعت خوابیده‌اند، خواب کافی به دست نمی آوردند.

دانش آموزان دوره اول دبیرستان یا متوسطه اول (پایه ۶ تا ۸)

  • دانش آموزان در ۹ ایالت در این مطالعه گنجانده شدند.
  • در حدود ۶ نفر از هر ۱۰ دانش آموز ( ۵۷.۸% ) در شب‌های پیش از رفتن به مدرسه به اندازه کافی نخوابیده بودند.

دانش آموزان دوره دوم دبیرستان یا متوسطه دوم (پایه ۹ تا ۱۲)

  • اندازه گیری در مقیاس ملی [آمریکا]
  • در حدود ۷ نفر از هر ۱۰ دانش آموز ( ۷۲.۷% ) در شب‌های پیش از رفتن به مدرسه به اندازه کافی نخوابیده بودند.

کم خوابی برای بدن شما اصلا خوب نیست! مقاله «پژوهش: اثرات و عوارض شگفت انگیز بی خوابی و کم خوابی بر مغز انسان» را بخوانید و بیشتر مراقب خود باشید.


میزان خواب کافی برای دانش آموزان
میزان خواب دانش آموزان دبیرستانی

کمک به فرزند شما برای تنظیم خواب و دریافت خواب کافی

   والدین می توانند از عادات خوب خواب فرزندشان پشتیبانی کنند، عادت هایی همچون:

  • پیوستن به یک برنامه خواب پایدار در طول روز های هفته که به مدرسه می رروند و همچنین در تعطیلات آخر هفته. به این صورت که هر شب در یک زمان مشخص به خواب روند و هر روز صبح در یک زمان مشخص از خواب بیدار شوند. نوجوانانی که والدین آن ها زمان خواب را تعیین می کنند احتمال بیشتری داشتن دریافت خواب کافی دارند. برای کمک به تصمیم‌گیری درباره زمان مناسب به خواب رفتن برای فرزند خود، به «ماشین حساب زمان خواب» مراجعه کنید. (از CDC)
  • محدود کردن روشنایی ها و استفاده از تکنولوژی در شب.
  1.  والدین می‌توانند زمانی که بچه‌هایشان از وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنند را محدود کنند (گاهی اوقات از آن به عنوان «مقررات منبع استفاده از رسانه» یاد می‌شود).
  2.  والدین می توانند محل هایی که فرزندشان می تواند از لوازم الکترونیکی استفاده کند را محدود کنند (برای مثال، استفاده از لوازم الکترونیکی در اتاق خواب فرزندشان ممنوع باشد)

همچنین بخوانید: «تاثیر کم خوابی بر درد: خواب کم تر به معنای درد بیشتر است»


برای اطلاع از منابع این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

برای دادن امتیاز به این مقاله کلیک کنید!
[رتبه: ۰ ؛ تعداد آرا: ۰ ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *