قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » سلامت روان و خواب » خواب » خواب در دانش آموزان متوسطه اول و دوم (دوره اول و دوم دبیرستان)

خواب در دانش آموزان متوسطه اول و دوم (دوره اول و دوم دبیرستان)

زمان تقریبی مطالعه: ۳ دقیقه
خواب در دانش آموزان
خواب در دانش آموزان

مدت زمان خواب در دانش آموزان

    کودکان و نوجوانان که خواب کافی ندارند، برای بسیاری از مشکلات سلامتی و رفتاری ریسک بالاتری دارند. در این مطلب خواهید دانست که دانش آموزان چقدر به خواب نیاز دارند و چند نفر به مقدار کافی نمی خوابند.

خواب در دانش آموزان – مدت زمان خواب در دانش آموزان

اهمیت خواب

   کودکان و نوجوانان که خواب کافی به دست نمی‌آورند بیشتر در معرض خطر چاقی، دیابت، جراحت، سلامت روانی ضعیف، و مشکلات مربوط به توجه و رفتار قرار دارند. ۱-۴

    این که هر فرد به چه میزان خواب نیاز دارد، به سن او بستگی دارد. آکادمی پزشکی خواب آمریکا (The American Academy of Sleep Medicine) توصیه کرده‌است که کودکان ۶ تا ۱۲ ساله به طور منظم باید ۹ تا ۱۲ ساعت در شبانه روز بخوابند و نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ ساله باید ۸ تا ۱۰ ساعت در شبانه روز بخوابند.۱

خواب در دانش آموزان – مدت زمان خواب در دانش آموزان

آیا دانش آموزان خواب کافی دارند؟

   CDC (www.cdc.gov) داده های تحقیقات خطر رفتار جوانان در کشور  ایالت ۲۰۱۵ (the 2015 national and state Youth Risk Behavior Surveys) را مورد بررسی قرار داد.۵  از دانش آموزان پرسیده شد که آن‌ها معمولا در شب‌های مدرسه چقدر می‌خوابند. دانش آموزانی که ۶ تا ۱۲ ساله بودند و گزارش دادند که کم‌تر از ۹ ساعت خوابیده‌اند به اندازه کافی خواب نداشتند. نوجوانان ۱۳ تا ۱۸ سال که گزارش دادند که کم‌تر از ۸ ساعت خوابیده‌اند، خواب کافی به دست نمی آوردند.

دانش آموزان متوسطه اول (پایه ۶ تا ۸)

  • دانش آموزان در ۹ ایالت در این مطالعه گنجانده شدند.
  • در حدود ۶ تا از ۱۰ ( ۵۷٫۸ ٪ ) در شب‌های مدرسه به اندازه کافی نخوابیده بودند.

دانش آموزان متوسطه دوم (پایه ۹ تا ۱۲)

  • نمونه ملی
  • در حدود ۷ تا از ۱۰ ( ۷۲.۷ % ) در شب‌های مدرسه به اندازه کافی نخوابیده بودند. مدت زمان خواب در دانش آموزان

کمک به کودک شما برای دریافت خواب کافی

   والدین می توانند از عادات خوب خواب پشتیبانی کنند، همچون:

  • پیوستن به یک برنامه خواب پایدار در طول روز های هفته مدرسه و در تعطیلات آخر هفته. این به این معناست که هر شب در یک زمان مشخص به خواب روند و هر روز صبح در یک زمان مشخص از خواب بیدار شوند. نوجوانانی که والدین آن ها زمان خواب را تعیین می کنند احتمال بیشتری برای دریافت خواب کافی دارند.۶ برای کمک به تصمیم‌گیری درباره یک زمان خوب به خواب رفتن برای کودک خود، به «ماشین حساب زمان خواب» مراجعه کنید (Bedtime Calculator).
  • محدود کردن روشنایی و استفاده از تکنولوژی در شب ها.
  1.    والدین می‌توانند زمانی که بچه‌هایشان از وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنند را محدود کنند (گاهی اوقات به عنوان “مقررات منبع ورود به رسانه” یاد می‌شود).
  2.    والدین می توانند محل هایی که کودکشان می تواند از لوازم الکترونیکی استفاده کند را محدود کنند (برای مثال، نه در اتاق خواب کودک آن ها)

خواب در دانش آموزان – مدت زمان خواب در دانش آموزان


منابع:

  1. Paruthi S, Brooks LJ, D’Ambrosio C, et al. Consensus statement of the American Academy of Sleep Medicine on the recommended amount of sleep for healthy children: methodology and discussion. J Clin Sleep Med 2016;12:1549–۶۱٫
  2. Owens J; Adolescent Sleep Working Group; Committee on Adolescence. Insufficient sleep in adolescents and young adults: an update on causes and consequences. Pediatrics 2014;134:e921–۳۲٫
  3. Lowry R, Eaton DK, Foti K, McKnight-Eily L, Perry G, Galuska DA. Association of sleep duration with obesity among US high school students. J Obes 2012;2012:476914.
  4. Fitzgerald CT, Messias E, Buysse DJ. Teen sleep and suicidality: results from the Youth Risk Behavior Surveys of 2007 and 2009. J Clin Sleep Med 2011;7:351–۶٫
  5. Wheaton AG, Everett Jones S, Cooper AC, Croft JB. Short sleep duration among middle school and high school students — United States, 2015. MMWR Morb Mortal Wkly Rep 2018;67:85-90.
  6. Short MA, Gradisar M, Lack LC, et al. A cross-cultural comparison of sleep duration between US and Australian adolescents: the effect of school start time, parent-set bedtimes, and extracurricular load. Health Educ Behav 2013;40:323–۳۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *