قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » زیبایی و تناسب اندام » تاثیر ورزش بر ذهن: ۵ فایده ورزش کردن برای ذهن

تاثیر ورزش بر ذهن: ۵ فایده ورزش کردن برای ذهن

زمان تقریبی مطالعه: ۲ دقیقه
ورزش و ذهن
ورزش و ذهن

   ورزش کردن برای سلامت جسمانی و هم چنین برای سلامت عمومی ما، فواید بسیاری دارد، اما برای سلامت ذهنی ما نیز بسیار خوب عمل می‌کند. چیزهای مثبت زیادی در مورد ورزش کردن و سلامت ذهنی و ثبات عاطفی وجود دارد. در اینجا ۵ فایده سرآمد ذهنی از ورزش کردن وجود دارد.

ارتباط ورزش و ذهن

۱- اضطراب را تنظیم می کند

   ورزش کردن برای هر کسی که هر روز اضطراب را تجربه کند بسیار مفید است. علاوه بر این، این یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی است. یکی از بهترین ورزش برای کاهش اضطراب دویدن در طبیعت است. به علاوه، دویدن در طبیعت ذهن مار ا آرام می کند، آن را از نگرانی دور نگه می دارد و از مشکلات روزمره جدا می کند.

۲- افزایش حافظه خوب

   ورزش منظم به تقویت حافظه خوب مشهور است و ذهن ما را به روشی که رشد سلول‌های جدید و بازسازی سلول‌های قدیمی را تحریک می‌کند، تغییر می‌دهد. تاثیر ورزش بر ذهن

۳- افزایش بهره‌وری

   ورزش منظم باعث می‌شود که مغز سریع‌تر کار کند و باعث می‌شود که شما در محل کار بهتر عمل کنید. کلید این کار در این است که هشیاری و حساسیت ذهنی شما را افزایش می‌دهد. طی ورزش، اکسیژن تازه به سلول‌های مغز آورده می‌شود که ما را بیشتر هوشیار می‌سازد و کمک می کند تا اعمال معمول  خود را کارا تر و موثرتر انجام دهیم.

۴- ایجاد سلول‌های مغزی جدید

   ثابت شده‌است که ورزش منظم باعث ایجاد سلول‌های مغزی جدید و بازسازی سلول‌های قدیمی می‌شود. تاثیر ورزش بر ذهن

۵- تقویت احساسات شاد

   ورزش احساسات شادی را به روشی افزایش می‌دهد که تولید سروتونین را کنترل می‌کند که هورمون شادی و رفاه و خوشبختی است. به خوبی شناخته شده است که بعد از یک ورزش خوب، احساس آرامش و رضایت بیشتری می‌کنید. ارتباط ورزش و ذهن


منبع (متن انگلیسی): bodyhealthmag.com

ترجمه: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد(Farsime.ir)

تصویر: Designed by Ijeab

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *