وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز پنجشنبه، ۱۴ مرداد ۱۴۰۰؛ روز بخیر ;)
تاثیر ورزش بر مغز
ورزش و مغز

تاثیر ورزش بر مغز: ۵ فایده ورزش کردن برای مغز و ذهن

تاثیر ورزش بر مغز شامل گستره ای از فواید از احساس شادی بیشتر تا افزایش بهره وری در کار و … است. در این مطلب همراه فارسی مد باشید تا به طور مختصر درباره ۵ تاثیر ورزش بر ذهن بیشتر بدانید.

تاثیر ورزش بر مغز
درباره تاثیر ورزش بر مغز و ذهن

تاثیر ورزش بر مغز و ذهن

   ورزش کردن هم برای سلامت جسمی و هم برای سلامت عمومی ما فواید بسیاری دارد؛ اما همچنین برای سلامت ذهنی ما نیز بسیار خوب عمل می‌کند.

موارد مثبت زیادی در مورد ورزش کردن و سلامت ذهنی و ثبات عاطفی وجود دارد. در اینجا اطلاعاتی درباره ۵ فایده سرآمد ذهنی از تاثیر ورزش بر مغز وجود دارد:

ورزش اضطراب را تنظیم می کند

   ورزش کردن برای هر کسی که هر روز با اضطراب درگیر است بسیار مفید و کار آمد است. علاوه بر این، ورزش این یکی از موثرترین درمان‌های طبیعی است.

یکی از بهترین ورزش برای کاهش اضطراب دویدن در طبیعت است. دویدن در طبیعت ذهن مار ا آرام می کند، آن را از نگرانی ها دور نگه می دارد و از مشکلات روزمره جدا می کند.

برای کسب اطلاعات مفصل تر در این باره مقاله «مزایای دویدن برای سلامت روان: تاثیر ورزش بر مدیریت عواطف و احساسات» را از فارسی مد مطالعه کنید.

همچنین، اگر درگیر استرس و اضطراب هستید، می توانید «کاهش اضطراب: چگونه می توان کم تر مضطرب بود؟» را بخوانید.

تقویت حافظه خوب

ورزش منظم به تقویت حافظه خوب مشهور است.

ورزش کردن مغز ما را با تحریک رشد سلول‌های جدید و بازسازی سلول‌های قدیمی، تغییر می‌دهد.

تاثیر ورزش بر مغز سبب افزایش بهره وری می شود

   ورزش منظم باعث می‌شود که مغزتان سریع‌تر کار کند و این مسئله خود باعث می‌شود که شما در محل کارتان بهتر عمل کنید. کلید آن هم در این است که ورزش هشیاری و حساسیت ذهنی شما را افزایش می‌دهد.

طی ورزش، اکسیژن تازه به سلول‌های مغز آورده می‌شود که ما را بیشتر هوشیار می‌سازد و کمک می کند تا اعمال معمول  خود را کارا تر و موثرتر انجام دهیم.

تشکیل سلول های مغزی جدید

   ثابت شده‌ است که ورزش منظم باعث ایجاد سلول‌های مغزی جدید و بازسازی سلول‌های قدیمی می‌شود.

تاثیر ورزش بر ذهن به شما در تقویت احساسات شادی کمک می کند

   ورزش تولید سروتونین را کنترل می‌کند، و با این روش احساسات شادی را افزایش می‌دهد. سروتونین همان هورمون احساس شادی و رفاه و خوشبختی است.

به خوبی شناخته شده است که بعد از یک ورزش خوب، احساس آرامش و رضایت بیشتری خواهید داشت.

هنوز دیر نشده، تکان بخورید 😉

دراین مطلب از ۵ فایده ورزش بر مغز و ذهن گفتیم. از کنترل اضطراب و احساس شادی تا تقویت حافظه.

آیا این فواید برای بازگشت دوباره شروع ورزش کافی نیست؟! کفش هایتان را به پا کنید و ورزش کردن را آغاز کنید 😉

همچنین مطالعه مقاله «رابطه سلامت روان با سلامت جسم: یک ارتباط متقابل یا تاثیر یک طرفه؟» به شما کمک می کند تا درباره تاثیرات متقابل سلامت جسمی و سلامت روان بیشتر بدانید.


برای اطلاع از منابع این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

درباره‌ی فارسی مد

مطالب ارسال شده توسط این نویسنده، ترجمه شده از وبسایت های سلامت و پزشکی غیر فارسی زبان می باشد.

همچنین ببینید

عوارض بی خوابی بر مغز

پژوهش: اثرات و عوارض شگفت انگیز بی خوابی و کم خوابی بر مغز انسان

در این مطلب، که از livescience.com ترجمه شده، نتایج یک پژوهش درباره عوارض بی خوابی بر مغز انسان، از تاثیر بر حافظه کوتاه مدت و حالت پیش فرض مغز تا تاثیر بی خوابی بر مغز و اختلال در تمرکز و انجام وظایف بیان شده است. با ما همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *