وَ قُلْ رَبِّ زِدْنِي عِلْماً | امروز دوشنبه، ۳ آبان ۱۴۰۰؛ روز بخیر ;)
تاثیر دویدن بر مدیریت عواطف و احساسات
تاثیر ورزش بر مدیریت عواطف و سلامت روان

مزایای دویدن برای سلامت روان: تاثیر ورزش بر مدیریت عواطف و احساسات

علت تجربه احساس خوب پس از دویدن چیست؟! تاثیر ورزش بر مدیریت عواطف و احساسات چگونه است؟! در این مطلب همراه فارسی مد باشید تا درباره تاثیر ورزش بر مدیریت عواطف، احساسات و سلامت روان بیشتر بدانید.

تاثیر ورزش و دویدن بر مدیریت عواطف و احساسات در انسان

آیا تا به حال تجربه دویدن در یک مسیر خوب طولانی و پس از آن، احساس دوباره زاده شدن را داشته اید؟!

دویدن بهترین دوست برای سلامت قلب شما است و به شما در سوزاندن چربی های شکم کمک می کند.

فایده دیگر دویدن تاثیرگذاری بر سلامت عاطفی شماست.

با توجه به آخرین تحقیقات، دویدن و سلامت عاطفی شما واقعا ارتباط تنگاتنگی با هم دارند. ثابت شده است که دویدن به شما در خنثی کردن احساسات در بدنتان کمک می کند.

دلیل این مسئله این است که بدن احساسات خود را نگه می دارد، اگرچه که به نظر می رسد ذهن قبلا به آن ها رسیدگی کرده است. بدن دوست دارد تا تجربه عاطفی را کامل کند. بنابر این دویدن یکی از بهترین راه هایی است که به احساساتی که در بدن انباشته شده اند اجازه می دهد تا به سطح برگردند.

مرتبط: «تاثیر ورزش بر ذهن: ۵ فایده ورزش کردن برای ذهن»

تاثیر ورزش بر سلامت روان و مدیریت عواطف و احساسات
تاثیر ورزش بر سلامت روان

تاثیر گذاری ورزش بر سلامت روانی

بعضی از مردم پس از یک دوندگی طولانی، انتشار احساسات شدیدی را تجربه می کنند، همچون احساس عصبانیت یا ناراحتی. این روشی قدرتمند برای پاک کردن بدنمان از انسداد عاطفی است.

یک دویدن سریع به مدت ۳۰ دقیقه در بیرون از خانه، بلافاصله اندورفین (Endorphin) شما را افزایش می دهد و موجب تندرستی عمومی و احساس شادی می شود.

به همین دلیل است که در بسیاری از بیمارستان ها، دویدن به عنوان وسیله ای برای درمان افسردگی بالینی (Clinical Depression) و همه انواع اعتیادها به کار می رود.

دویدن علاوه بر این که به سلامت روان ما کمک می کند، استقامت و تناسب اندام ما را بهبود می بخشد و در ما اعتماد به نفس و استقامت ایجاد می کند.

پس از یک جلسه دویدن، شما می توانید با وضوح بیشتری فکر کنید. دویدن باعث می شود ذهن شما واضح تر و متمرکز تر شود، به ویژه اگر شما در صبح زود می دوید. این کار سطح انرژی شما را در تمام طول روز افزایش می دهد.

لازم است که بیشتر درباره تاثیر ورزش بر مدیریت عواطف بگوییم؟! کفش هایتان را بپوشید و شروع به دویدن کنید!  😉

همچنین درباره ورزش از فارسی مد بیشتر بخوانید:


برای اطلاع از منابع این مطلب به صفحه بعد مراجعه فرمایید.

برای دادن امتیاز به این مقاله کلیک کنید!
[رتبه: ۰ ؛ تعداد آرا: ۰ ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *