صبح سالم
صبح سالم

در ۴ گام: چگونه صبحی سالم و درخشان داشته باشیم؟

صبح سالم
صبح سالم

  اینکه شما صبحتان را به طور صحیحی آغاز کنید مهم ترین چیز در یک سبک زندگی سالم است؛ همینطور برای داشتن روزی خوب، به صورت کلی. اگر شما صبحانه خوبی بخورید، بعدا در شب به سمت پرخوری  میل پیدا نمی کنید. این مهم است که شما صبحانه ای قوی که نیاز شما را برای مدتی طولانی تامین کند بخورید. به علاوه، مواد مغذی (درشت مغذی های) مورد نیاز بدن شما را  نیز تامین خواهد کرد. البته از این جهت که شما به هنگام صبح ذهنتان را با انرژی مثبت تغذیه کنید نیز مهم است. در این مطلب نکات متعددی وجود دارد که به شما کمک می کند تا صبح هایتان را به صورت صحیحی آغاز کنید، چه برای بدن، ذهن و روح شما.

  • صبحانه خوبی میل کنید

   صبحانه خوب اساس یک رژیم سالم است. صبحانه ای را انتخاب کنید که شما را برای یک دوره زمانی طولانی تامین می کند و غنی از پروتئین است. گزینه های مناسب بول اسموتی/ آکای (acai/smoothie bowls)، اسموتی ها، خاگینه و نان تست غلات کامل به همراه کره بادام زمینی (nut butter).

  • روز خود را با تاکید مثبت آغاز کنید

   این ممکن است کمی فانتزی (زیبا) به نظر برسد، اما در حقیقت واقعا قدرتمند است. وقتی که شما صبح هایتان را با یک تاکید مثبت و حال خوب آغاز می کنید، به احتمال زیاد همه طول روز شما هم به خوبی سپری خواهد شد. همچنین موسیقی محرک دیگری برای ذهن است. موسیقی مورد علاقه خود را در هنگام صبح وقتی آماده می شوید پخش کنید، مطئناً این شما را در یک حال مناسب قرار خواهد داد.

  • آب گرم به همراه لیمو

   آب گرم با لیمو برای صبح بهترین است. آن موجب جرقه ای برای شروع متابولیسم شما می شود، روده شما را تمیز می کند و pH طبیعی بدن شما را متوازن می کند. یک فنجان آب گرم (نه در حال جوشیدن) تهیه کنید و آب یک نیمه لیمو فشرده شده را در آن بچکانید. اگر شما طالب احساسی از شیرینی هستید، مقدار کمی از عسل خام یا شربت آگوا (agave syrup) به آن بیفزایید.

   همراه داشتن یک مراسم صبحگاهی وقتی که از خواب بیدار می شوید، آغاز روز شما را تنظیم می کند و در ادامه روز شما را در یک حال مثبت قرار می دهد. این مراسم صبحگاهی ممکن است آماده کردن صبحانه مورد علاقه شما، تهیه قهوه یا دوش گرفتن طولانی باشد [مراقب صرفه جویی در مصرف آب هم باشید  🙂 ]. قبل از اینکه مسئولیت های روزانه خود را آغاز کنید، چیزی که شما را خوشحال می کند انجام دهید. این صبح شما را لذت بخش می کند و شما انگیزه بیشتری برای انجام کار بعد از آن خواهید داشت. این ثابت شده است که افرادی که روش خوبی را برای صبح دارند، بسیار مفید تر از افرادی هستند که بد خلق و بی حوصله اند.

 منبع (متن انگلیسی): Bodyhealthmag.com

ترجمه از: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (FarsiMed.Ir)

تصویر از: Designed by 4045

درباره‌ی فارسی مد

مطالب ارسال شده توسط این نویسنده، ترجمه شده از وبسایت های سلامت و پزشکی غیر فارسی زبان می باشد.

همچنین ببینید

اهمیت صبحانه در بارداری

اهمیت خوردن صبحانه مفید در بارداری: صبحانه در بارداری چی بخوریم؟

یکی از مهم ترین مواردی که در بارداری نسبت به قبل اهمیت بیشتری پیدا می کند تغذیه مادر می باشد، که تاثیر مستقیمی بر سلامت مادر و کودک دارد. در این مطلب از فارسی مد درباره اهمیت صبحانه در بارداری صحبت می کنیم و اطلاعاتی از مواد غذایی لازم برای صرف در صبحانه در بارداری و همچنین موادی که به عدم مصرف آن ها توصیه شده ارائه می کنیم. همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *