مجله سلامت و پزشکی فارسی مد

اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در حوزه سلامت و پزشکی

مجله سلامت و پزشکی فارسی مد

اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در حوزه سلامت و پزشکی

مجله سلامت و پزشکی فارسی مد
مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (Farsimed.ir) حاصل مدت ها فکر و برنامه ریزی درباره یک پروژه عظیم در حوزه پزشکی و سلامت است، که همواره در حال تکامل باشد. ما اینجا، اگرچه نیازمند گذر زمان طولانی باشد، در تلاشیم تا وبسایتی جامع داشته باشیم که پاسخگوی نیاز کاربران فضای مجازی در ارتباط با کسب اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در زمینه پزشکی و سلامت باشد.
خبرنامه ايميلي

براي آن که آخرين مطالب منتشر شده مجله سلامت و پزشکي فارسي مد را در ايميل خود داشته باشيد، آدرس ايميل خود را در فيلد زير وارد کنيد:

قدرت گرفته از FeedBurner

آخرین نظرات
۱۵ شهریور ۹۷ ، ۱۶:۵۲

10 نکته برای افزایش عزت نفس شما

افزایش عزت نفس

   به طور خلاصه، عزت نفس، نظر شما نسبت به خود و توانایی های شماست. این می تواند بالا، پایین و یا جایی در میان باشد. در حالی که همه گهگاه در مورد خودشان شک دارند، عزت نفس پایین می تواند در شما احساس ناامنی و بی انگیزگی ایجاد کند. ممکن است شما قادر به تشخیص چند چیز که بر دیدگاه شما از خودتان تاثیر می گذارند باشید (شاید شما مورد تهدید (آزار و اذیت) واقع شده‌اید، یا ممکن است احساس تنهایی کنید)، یا این می تواند ناشناخته و راز باشد. در هر صورت، بسیاری از چیزهایی که می توانید برای بهبود عزت نفس خود انجام دهید وجود دارد.

1. با خودتان مهربان باشید

   صدای کمی که به شما می گوید شما آن را می کشید (یا نه)، قدرتمندتر از آن چیزی است که فکر می کنید. تلاش کنید که با خودتان مهربان باشید و، اگر شما لغزش کنید، سعی کنید هر گونه افکار منفی را به چالش بکشید. یک قاعده خوب این است که با خودتان صحبت کنید همانطور که با همسرتان صحبت می کنید. این می‌تواند در ابتدا واقعا سخت باشد، اما تمرین بهترین را می سازد. اگر شما چند نکته را می‌خواهید، راهنمایی های مارا برای صحبت کردن با خود چک کنید (tips for talking yourself up).

2. خودتان باشید

   مقایسه خودتان با دیگران یک روش مطمئن برای شروع احساس بد است. سعی کنید بر اهداف و دستاوردهای خود تمرکز کنید، به جای اندازه گیری آنها در مقابل شخص دیگری. هیچ کس به این فشار نیاز ندارد!

3. حرکت کنید

   ورزش یک روش عالی برای افزایش انگیزه شما است، تعیین اهداف را تمرین کنید و اعتماد به نفس ایجاد کنید. سخت تلاش کردن همچنین موجب می شود که بدن اندورفین آزاد کند، هورمون هایی که باعث ایجاد احساس خوب می شوند.

4. هیچکس کامل نیست

   همیشه تلاش کنید که بهترین نسخه از خودتان باشید، اما مهم این است که قبول کنیم که کمال یک هدف غیر واقعی است.

5. به یاد داشته باشید که هر کس اشتباه می کند

   شما باید اشتباه کنید تا یاد بگیرید و رشد کنید؛ بنابراین تلاش نکنید که به خود ضربه بزنید اگر فراموش کردید در یک تکلیف فوق العاده مهم CTRL+S  را فشار دهید. برای همه پیش می آید.

6. بر روی آنچه که می‌توانید تغییر دهید تمرکز کنید

   ساده است که به همه آنچه خارج از کنترل شماست نگاه کنید، اما این کاربرد چندانی برایتان نخواهد داشت. در عوض سعی کنید انرژی خود را بر روی مشخص کردن چیزهایی که در کنترل شما هستند متمرکز کنید و ببینید که چه کاری می‌ توانید در مورد آن‌ها انجام دهید.

7. کاری را که باعث خوشحالی شما می‌شود انجام دهید

   اگر زمان خود را صرف انجام دادن کارهایی می‌کنید که از آن لذت می‌برید، احتمال بیشتری وجود دارد که به طور مثبت فکر کنید. سعی کنید هر روز زمان کوتاهی را برای خودتان برنامه ریزی کنید. این که آیا آن زمان صرف مطالعه کردن، آشپزی یا تنها بیرون روی نیمکت نشستن می شود، اگر شما را خوشحال می کند، برای آن وقت بگذارید.

8. چیزهای کوچک را جشن بگیرید

   شما اما به موقع از خواب بیدار شدید. تیک. موفق شدید. پیروزی.

   جشن گرفتن پیروزی‌های کوچک راهی خوب برای ایجاد اعتماد به نفس و احساس بهتر در مورد خودتان است.

9. رفیق باشید

   کمک به افراد دیگر قطعا روحیه آن‌ها را افزایش خواهد داد ، اما این کار همچنین باعث می‌شود که شما احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید.

10. خود را با یک گروه پشتیبان احاطه کنید

   افرادی را که باعث می شوند شما در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید بیابید و از افرادی که فکر منفی شما را تحریک می‌کنند اجتناب کنید.

منبع: au.reachout.com

ترجمه: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (Farsimed.ir)

تصویر: Designed by Pressfoto

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی