مجله سلامت و پزشکی فارسی مد

اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در حوزه سلامت و پزشکی

مجله سلامت و پزشکی فارسی مد

اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در حوزه سلامت و پزشکی

مجله سلامت و پزشکی فارسی مد
مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (Farsimed.ir) حاصل مدت ها فکر و برنامه ریزی درباره یک پروژه عظیم در حوزه پزشکی و سلامت است، که همواره در حال تکامل باشد. ما اینجا، اگرچه نیازمند گذر زمان طولانی باشد، در تلاشیم تا وبسایتی جامع داشته باشیم که پاسخگوی نیاز کاربران فضای مجازی در ارتباط با کسب اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در زمینه پزشکی و سلامت باشد.
خبرنامه ايميلي

براي آن که آخرين مطالب منتشر شده مجله سلامت و پزشکي فارسي مد را در ايميل خود داشته باشيد، آدرس ايميل خود را در فيلد زير وارد کنيد:

قدرت گرفته از FeedBurner

آخرین نظرات

بیدار شدن از خواب در شب

   آیا اغلب متوجه می‌شوید که در میانه شب بیدار می‌شوید و هنگامی که به ساعت خود می نگرید متوجه می‌شوید که زمان بیداری شما تقریبا مشابه شب قبل است؟ هنگامی که صبح فرا می‌رسد، اغلب ما آن را نشانه مثبتی از بیداری طبیعی در نظر می‌گیریم، اما کسانی که خواب آن‌ها زودتر از حد انتظار قطع می‌شود ممکن است احساس خستگی و سردرگمی کند. با توجه به طب چینی، یک دلیل ساده برای این دقت است که مربوط به مریدین(meridian) ماست.

   مریدین ها ریتم های مختلفی از ساعت بیولوژیکی هستند که هر کدام از آن ها متعلق به یک عضو دیگر است و عقیده طب چینی این است که هر عضو همچنین مسئول احساسات مختلفی است که در طول خواب اتفاق می افتد. بنابراین، بیدار شدن از خواب در یک زمان خاص، به شما امکان می دهد کمی در مورد خودتان در سطوح مختلف یاد بگیرید، و راهنمای بعدی به شما کمک خواهد کرد که بدانید چگونه سیستم های بدن شما کار می کنند، در حالی که یادگیری چالش های ذهنی شما را نیز در بر می گیرد.

   اکثر افرادی که مشکلات پزشکی ندارند، در پایان روز طولانی و شلوغ احساس خستگی و کوفتگی می کنند، به طوری که وقتی به خواب می روند، حداقل چند ساعت می خوابند. با این حال، اگر شما کمی بعد از خواب یا قبل از ساعت ۱۱ شب بیدار شوید، سطح بالایی از استرس و تنش را تجربه می‌کنید که با توانایی شما در رسیدن به خواب رویایی عمیق اختلال ایجاد می‌کند.

   در چنین وضعیتی، بدن نمی‌تواند آرام بگیرد و چون نگرانی‌ها در مغز شما ادامه دارد، ناگهان متوجه می‌شوید که بیدار می‌شوید. روش‌هایی که به شما در خوابیدن کمک می‌کنند نیز می‌توانند به شرایط شما کمک کنند چون بدن را آرام می‌کنند و بنابراین آن را برای خواب عمیق و آرام تری آماده می‌کنند.

   با توجه به طب چینی، مریدین ها در این زمان شب بسیار متاثر از کیسه صفرا هستند. کیسه صفرا به خود پذیری (self-acceptance) مرتبط است، بنابراین اگر شما به طور منظم در طول این ساعات بیدار شوید، ممکن است اخیرا ناامیدی عاطفی پایدار را تجربه کنید.

   برای مقابله با این مشکل باید شروع به کار بر روی خود پذیرش کنید و هم‌زمان با دیگران عمیق تر همدلی کنید و به یاد داشته باشید که نسبت به آنچه که دارید سپاسگزار باشید. اجازه دهید چیزهایی را که نمی‌توانید کنترل کنید را رها کنید و به یاد داشته باشید که بعد از هر شب یک صبح جدید با فرصت‌های زیادی برای بهبود وضعیت به دست می‌آید.

   بیدار شدن از بین این ساعت ها نشان می دهد که کبد شما به سختی کار می کند. اگر بین ساعت ۱ و ۳ صبح بیدار شدید، خشم سرکوب شده زیادی را جمع می‌کنید، و به نظر می‌رسد که حتی اگر شما مقدار زیادی از آن را فاش نکنید، با احساسات مشکل سر و کار دارید. شما احتمالا خود را در حال غلت زدن در شب می یابید و هنگامی که از خواب بیدار شدید، با به خواب رفتن مشکل دارید، بنابراین به جای اینکه به یک چرخه منفی برسید، باید از رختخواب بیرون بیایید، یک لیوان آب بنوشید و برای تمرینات آرام بخش تنفس کنید.

   اگر شما فردی هستید که از 3:00 تا 5:00 صبح بیدار می شود، باید بدانید که این زمان است که علائم مرتبط با فعالیت ریه شما بیان می شود، که مسئول احساس غم و اندوه هستند. شما سعی دارید تعداد کمی از دل شکستگی ها را در خود جای دهید، به خصوص در قلمرو رمانتیک، و این ها احساساتی هستند که بار شما را بر دوش شما می‌گذارند. این امکان وجود دارد که این ها احساسات گذشته باشند، و این امکان وجود دارد که آن‌ها نسبتا تازه باشند که هنوز تمام نشده اند.

   سعی کنید در مورد چیزی که احساس می‌کنید با دوستان صمیمی خود صحبت کنید، یک دفتر یادداشت کنید، و یا حتی با یک متخصص تماس بگیرید تا بخشی از بار را بردارید. شما به زودی متوجه خواهید شد که چطور بهتر می خوابید و در طول روز احساس خوشحالی می کنید که همچنین می تواند به شما کمک کند تا بر بحران غلبه کنید و پیش روید.

  • بیدار شدن از خواب بین 5 تا 7 صبح

   روده بزرگ در طول این ساعت ها کار می کند و اگر در آن بیدار شوید، به این معنی است که شما با موانع عاطفی برخورد می کنید. برای ناظر بیرونی ممکن است به نظر برسد که شما به طور طبیعی کار می‌کنید و زندگی شما به آرامی پیش می‌رود، اما فقط شما می دانید که واقعا چه چیزی شما را آزار می دهد. برای درمان این مشکل به طور خاص می‌توانید نرمش کنید و به حمام [دستشویی] بروید تا به بدن اجازه استراحت بدهید و استراحت کوتاهی داشته باشید تا زمانی که ساعت زنگ قطع شود.

با این حال اگرچندین بار همراه با پرندگان از خواب بیدار شوید، و در طول روز احساس خستگی کنید، باید واقعا به مشکلات خود نگاه کنید و راه حلی برای آن‌ها پیدا کنید. بعضی اوقات چیزهایی که فکر می‌کنیم از بین رفته‌اند، همچنان علامت خود را بر روی ما می‌گذارند و خوابیدن را برای ما مشکل می‌سازند.

منبع (متن اصلی انگلیسی):(ba-bamail.com (Baba Mail

ترجمه: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (Farsimed.ir)

تصویر: Designed by Jcomp

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی