مجله سلامت و پزشکی فارسی مد

اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در حوزه سلامت و پزشکی

مجله سلامت و پزشکی فارسی مد

اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در حوزه سلامت و پزشکی

مجله سلامت و پزشکی فارسی مد
مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (Farsimed.ir) حاصل مدت ها فکر و برنامه ریزی درباره یک پروژه عظیم در حوزه پزشکی و سلامت است، که همواره در حال تکامل باشد. ما اینجا، اگرچه نیازمند گذر زمان طولانی باشد، در تلاشیم تا وبسایتی جامع داشته باشیم که پاسخگوی نیاز کاربران فضای مجازی در ارتباط با کسب اطلاعات صحیح، مطمئن و بروز در زمینه پزشکی و سلامت باشد.
خبرنامه ايميلي

براي آن که آخرين مطالب منتشر شده مجله سلامت و پزشکي فارسي مد را در ايميل خود داشته باشيد، آدرس ايميل خود را در فيلد زير وارد کنيد:

قدرت گرفته از FeedBurner

آخرین نظرات

منیزیم و میگرن

   استفاده از دارو های مسکّن سنتی برای درمان میگرن می تواند چالش بر انگیز باشد، بنابراین بسیاری از مردم به دنبال راه های دیگری هستند که به آن ها برای محافظت در برابر میگرن کمک کند. یک داروی بالقوّه منیزیم است.

از: Bethany Cadman

   منیزیم یک ماده معدنی طبیعی است که به پایداری فشار خون کمک می کند، موجب ارتقاء سلامت قلبی می شود، عملکرد اعصاب و ماهیچه را تنظیم می کند، و استخوان ها، DNA و پروتئین می سازد. کمبود منیزیم نیز می تواند منجر به سردرد ها و میگرن شود.

   بعضی از مردم از منیزیم برای درمان و جلوگیری از علائم میگرن، که شامل سردرد شدید، اختلالات بینایی، حساسیت به نور و صدا، و حالت تهوع و استفراغ می شود، استفاده می کنند.

آیا منیزیم کمک می کند تا از میگرن خلاص شوید؟

   برخی از پژوهش ها اشاره می کنند که استفاده از مکمل منیزیم می تواند یک راه موثر برای جلوگیری از سردرد ها باشد. مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که سطح منیزیم مغز افراد ممکن است در طی یک میگرن کم باشد.

   بنیاد میگرن آمریکا (The American Migraine Foundation) استفاده روزانه از یک مکمل ۴۰۰-۵۰۰ میلی گرمی (mg) از منیزیم اکسید را برای جلوگیری از میگرن پیشنهاد می کند.

  برخی از محققان فکر می کنند که اثرگذاری منیزیم به عنوان جلوگیری کننده دربرابر میگردن وقتی افزایش می یابد که یک فرد از دوز های بالاتر -بیش از ۶۰۰ میلی گرم (mg)- برای حداقل ۳ تا ۴ ماه استفاده کند.

   با این حال، استفاده از دوز های بالای منیزیم به عنوان یک مکمل می تواند منجر به بروز اثرات نامطلوب در برخی از افراد شود.

   استفاده از منیزیم ممکن است برای افرادی که میگرن آن ها شامل اورا (aura)، یا اختلالات بینایی است موثرتر باشد.

نحوه ی استفاده از منیزیم برای میگرن

   افراد مبتلا به میگرن می توانند اکسید منیزیم را به شکل یک قرص به عنوان مکمل منیزیم استفاده کنند.

   از سوی دیگر، در صورتی که فردی مشکل در جذب آن داشته باشد، پزشک ممکن است ۱ تا ۲ گرم (g) از منیزیم سولفات (magnesium sulfate) را به صورت داخل وریدی تجویز کند.

اشکال دیگر منیزیم عبارتند از:

  • منیزیم کربنات (magnesium carbonate)
  • منیزیم کلرید (magnesium chloride)
  • سیترات منیزیم (magnesium citrate)

   بدن این منیزیم های مختلف را با نرخ های متفاوت جذب می کند. بدن در جذب منیزیم مشکل دارد تا وقتی که به چیز دیگری متصل باشد، بنابراین مکمل های منیزیم اغلب دربردارنده ی مواد دیگری همچون آمینو اسیدها هستند که آن ها هم برای سلامتی مفیدند.

   برخی از افراد ترجیح می دهند میزان مصرف منیزیم خود را از طریق رژیم غذایی خود ارتقاء دهند.

   غذاهایی که محتوی منیزیم هستند عبارتند از:

  • آجیل و دانه ها (grains)
  • لوبیا سیاه و عدس
  • غلات
  • ادویه ها
  • کاکائو
  • چای و قهوه
  • سبزیجات برگ سبز
  • آووکادو
  • دانه ها، مانند تخم کدو
  • بادام
  • ماهی ماکرل (Mackerel)، ماهی تن و ماهی پالاک (Pollock)
  • ماست کم چرب یا کفیر
  • موز
  • انجیر
  • شکلات تلخ

   مقدار متوسط پیشنهاد شده برای مصرف روزانه منیزیم برای خانم ها ۳۱۰ تا ۳۲۰ میلی گرم(mg) و برای آقایان ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلی گرم(mg) می باشد.

عوارض جانبی و خطرات

   منیزیم به طور طبیعی در بسیاری از غذا ها وجود دارد. به نظر می رسد افزایش سطوح منیزیم با خوردن بیشتر این غذاها خطرات مرتبط با آن را در بر نمی گیرد.

   اگرچه استفاده بسیار زیاد از مکمل های منیزیم می تواند منجر به برخی اثرات منفی شود، که شامل اسهال، شکم درد و استفراع می شود.

    اگر فردی در اثر استفاده از مکمل منیزیم به اسهال مبتلا شد، باید از استفاده آن دست بکشد. این همچنین برای فرد مبتلا به اسهال ضروری است که هیدراته باقی بماند.

   مردم باید از مصرف مکمل های منیزیم در کنار استفاده از نوعی آنتی بیوتیک که با نام آمینوگلیکوزید ها (aminoglycosides) شناخته می شوند، جلوگیری کنند. استفاده همزمان از این دو می تواند منجر به ضعف ماهیچه و دیگر مشکلات شود.

   همچنین منیزیم می تواند در چگونگی جذب آنتی بیوتیک ها توسط یک فرد مداخله کند. از این رو، هر فرد باید آنتی بیوتیک های ضروری مورد استفاده اش را حداقل ۲ ساعت قبل یا ۴ تا ۶ ساعت بعد از استفاده از این مکمل ها استفاده کنند.

   منیزیم همچنین می تواند فشار خون یک فرد را کاهش دهد. افراد مبتلا به فشار خون بالا که از مکمل های منیزیم استفاده می کنند می توانند در معرض خطر hypotension (فشار خون خیلی پایین) قرار گیرند، که زمانی است که فشار خون به طور خطرناکی پایین می آید.

   تجمع بیش از اندازه ی منیزیم در بدن می تواند منجر به بروز عوارض جانبی شدید گردد، شامل:

  • ضربان قلب نامنظم
  • تنفس کند
  • کما (اغماء)

   همچنین مکمل های منیزیم ممکن است منجر به بروز عوارض جانبی اضافی در افراد با وضعیت پزشکی خاص شوند، مانند:

  • اختلالات خون ریزی (bleeding disorders)
  • دیابت
  • مشکلات کلیوی، از جمله نارسایی کلیه
  • شرایط گوارشی مانند بیماری التهابی روده (IBD) یا عفونت معده

   هر کسی که در مورد مصرف مکمل های منیزیم فکر می کند، ابتدا باید آن را با یک پزشک در میان بگذارد. یک پزشک می تواند فرد را در مورد اینکه آیا استفاده از مکمل برای او ایمن است، با توجه به تاریخچه ی پزشکی آن فرد راهنمایی کند.

   زنان باردار هم باید قبل از استفاده از مکمل منیزیم با یک پزشک مشورت کنند. آنان همچنین باید از استفاده از دوز های بالای منیزیم سولفات به صورت داخل وریدی اجتناب کنند. چون ممکن است باعث کاهش (نازک شدن) استخوان در جنین در حال رشد شود.

برداشت

   هنگامی که به درستی استفاده شود، منیزیم می تواند یک گزینه سالم برای درمان افراد دارای میگرن باشد. این دارای پتانسیل پایین تری برای عوارض جانبی نامطلوب نسبت به برخی درمانهای سنتی پزشکی است.

   استفاده از منیزیم اکسید به خصوص برای افراد با سابقه اورا (aura) می تواند مفید باشد.

   هر کس برای مصرف مکمل ها منیزیم باید در ابتدا با پزشک صحبت کند، زیرا آن ها ممکن است با دارو های مصرفی فرد تداخل داشته باشند یا علائم وضعیت موجود را بدتر کنند.

   مکمل های منیزیم در بسیاری از داروخانه ها، فروشگاه های غذای سالم و همچنین از طریق اینترنت در دسترس هستند.

منبع: medicalnewstoday.com

ترجمه: مجله سلامت و پزشکی فارسی مد (FarsiMed.ir)

تصویر: Designed by Freepik

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی